Priemerný trhový podiel 24,1 % v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 a prevaha žien-diváčok, o ktoré sa v minulosti Joj neúspešne pokúšala s viacerými programami. Taký je výsledok prvej série zoznamovacej reality šou Mama, ožeň ma!, ktorá vyvrcholila tento týždeň.
Výkon Mama, ožeň ma! bol na pomery Jojky nadpriemerný: stanica totiž mala od 36. do 42. týždňa, kedy vysielala túto šou, priemer 23,1 %. TV Joj je s reláciou spokojná, aj vzhľadom na nižšie náklady ako pri hraných seriáloch. Podľa neoficiálnych informácií chce pokračovať druhou sériou.
Joj nasadila formát do utorkového prime-timu, okolo 21:15 za Panelák. Najviac sa prekrýval s markizáckou Ordináciou v ružovej záhrade, Nočnými Televíznymi novinami a čiastočne Adela show. V takejto konkurencii dokázal niekoľkorát získať post trhovej jednotky v čase svojho vysielania: Joj sa v tlačových správach pochválila prvenstvom trikrát.
Trhové podiely sa hýbali od 19,6 % do 27,6 % v 12-54 – minimum je spôsobené konkurenciou futbalu na verejnoprávnej RTVS. Najvyšší rating aj share mala šou 11. októbra (7,8 %, resp. 265 tisíc a 27,6 % v 12-54).
Mamu, ožeň ma pozerávalo priemerne 317 tisíc divákov (12+), z toho viac než tri štvrtiny spadali do reklamne atraktívnej cieľovky do 54 rokov. Pri tomto formáte sa ukázala výrazná dominancia žien: v reklamnej cieľovke bol podiel žien 62 % a mužov iba 38 %.
|
Mama, ožeň ma! na Joj 12+ 317 tisíc/19,2 % muži 12-54 92 tisíc/20,5 % ženy 12-54 151 tisíc/27,0 % základné vzdelanie 39 tisíc/16,0 % Podľa počtu obyvateľov obce Bratislavský kraj 37 tisíc/18,6 % |
Aj keď Mama, ožeň ma! sa skončila, Joj pri "zoznamkách" ostáva. Už v pondelok v priamej konkurencii Zity na krku prinesie druhú sériu šou Farmár hľadá ženu. Vytiahne tak jeden z najvýkonnejších produktov, s ktorým pri minulojesennom finále dosiahla share 40,6 % v 12-54.
Šou Farmár hľadá ženu aj Mama, ožeň ma! vyrába produkčná spoločnosť Kuul TV podľa zahraničných licencií. Mama, ožeň ma! vzniká podľa formátu spoločnosti Eyeworks Who Wants to Marry My Son? Distribútor pri ňom z medzinárodných trhov vyzdvihuje predovšetkým francúzsku verziu, s ktorou vytvorila TF1 nový rekord v slote. Štart videlo 3,65 milióna Francúzov, trhový podiel v reklamnej cieľovke do 50 rokov bol 33 %.
