StoryEditor

ADC interview s Ižom: "Kreativita je schopnosť nadchnúť sa"

O tom, ako Peter Ižo vníma vývoj slovenskej reklamy, podstatu kreativity a jej najväčšieho nepriateľa.

Peter Ižo začínal ako copywriter v MUW Saatchi & Saatchi, kde získal svoje prvé ocenenia zo súťaže Zlatý klinec. Neskôr bol Creative Director v agentúre Roko a od roku 2009 pôsobí v Wiktor Leo Burnett na pozícii Team Creative Director.

Členom Art Directors Clubu je od roku 2005.

  

 V reklamnom biznise sa pohybuješ už viacero rokov. Ako vnímaš vývoj našej reklamnej produkcie?

Mám pocit, že úroveň kreativity aj profesionality rastie.

Celkom úspešne sa snažíme držať krok so svetovými trendami aj v našich malých podmienkach. A tie trendy nám celkom prajú. Digital alebo kampane s netradičnými médiami nepotrebujú astronomické budgety, aby bodovali na medzinárodných festivaloch (na rozdiel povedzme od TV spotov). Stoja a padajú na nápade, a ukazuje sa, že tie vieme prinášať.

Negatívne vnímam amaterizmus a špekulantstvo niektorých klientov, najmä pri tendroch, a takisto nedostatok mladých talentov v reklame.

 

Rozmýšľal si niekedy nad tým, čo by si robil, keby si nepracoval v reklame? Ako si sa k tejto práci vôbec dostal?

Často mi napadne, že by mi bolo lepšie niekde na rebríku v univerzitnej knižnici. Ale vážne. Zatiaľ ma nič nebaví a neláka viac ako reklama. Možno ničnerobenie, ale za to mi nikto nezaplatí.

Ako som sa k tomu dostal? Strašne som túžil robiť reklamu a keď som natrafil na inzerát MUW, ozval som sa. Poslali mi test, ten som vyplnil, pozvali ma na pohovor a prijali ma. Bolo to v roku 2002.

 

Čo Ti prvé napadne pri slove kreativita? Čo je jej najväčším nepriateľom?

Nadšenie. Kreativita je schopnosť nadchnúť sa. Najväčším nepriateľom kreativity je strata nadšenia.

 

Prepínaš reklamu v televízii?

Ako kedy. Aj keď asi menej ako ostatní ľudia.

 

Akú najlepšiu radu, čo sa práce týka, si dostal?

Pomáhajú mi vždy viac povzbudenia ako rady. Aj keď také Michalíkove “Nevyhováraj sa” mi v ušiach zaznie občas ešte aj dnes.

 

 

Obľúbená reklama z cudzej dielne:

Tých je strašne veľa. Z domácej scény si spomeniem na tie, pri ktorých úprimne závidím ich tvorcom. Fakt sa mi páči Večerníček ČSOB – aj keď lokálny, ale krásny nápad. A obrovská gratulácia TRIAD-u za ich úspech na Golden Drum.

 

Zopár kampaní, na ktorých Peter pracoval:

Quatro- kampaň Retro

 

Kofola- kampaň Kofotiny

 

J&T BANKA – radio spot "Privátny bankár"

https://www.youtube.com/embed/4tR_bcEYgoc

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. december 2025 22:03