Automobilový koncern Daimler stráca svoj náskok pred výrobcom „bavorákov“ Bayerische Motoren Werke. V januári dosiahol Daimler o 17 miliárd eur vyššiu trhovú hodnotu ako BMW, dnes je o 700 miliónov eur nižšia. Obe firmy tak majú približne rovnakú trhovú hodnotu, s tým rozdielom, že BMW má oproti svojmu najväčšiemu rivalovi o polovicu menej zamestnancov a približne o tretinu nižšie tržby.
„Dôvodom dlhodobého poklesu ceny akcií Daimler, respektíve jeho trhovej kapitalizácie, je stále nižší podiel na trhu s luxusnými vozidlami. Tento trhový podiel od neho postupne preberajú konkurenti ako BMW a Audi. Očakávame, že v tomto roku obaja konkurenti predajú viac luxusných vozidiel než Daimler,“ hovorí analytik Cyrrus Jiří Šimara.
Na čo Daimler dopláca
Daimleru trhová hodnota klesla takmer o polovicu na 36,5 miliardy eur. V rovnakom období BMW skĺzol o šesť percent a dnes má hodnotu 35,9 miliardy eur. Mercedes, ktorý bol celosvetovým lídrom na trhu s luxusnými autami až do roku 2005, keď ho predbehlo BMW, klesol na tretiu pozíciu za Audi patriace koncernu Volkswagen AG. „Daimler vyrába aj ťahače, dodávky a autobusy, preto je viac cyklický ako BMW, ktoré sa zameriava len na segment vyššej triedy. Pri Daimleri predaj ťahačov, autobusov a dodávok tvorí asi 35 percent z celkových tržieb,“ vysvetľuje analytik Redbaenk David Šplíchal.
| |
Viac o téme nájdete v zajtrajších Hospodárskych novinách. |
