Satelitná platforma UPC Direct sa mení. Nielenže prekopala programové balíky, ale na všetkých trhoch bude vystupovať pod novým názvom freeSAT.
UPC Direct mal ku koncu druhého kvartálu 42 300 zákazníkov. Po rebrandingu prognózujú rast: "Samozrejme očakávame, že porastieme a naši konkurenti budú strácať," povedal na dnešnej tlačovej konferencii managing director UPC DTH Magnus Ternsjö. Nechcel však uviesť, konkrétne ktorých hráčov má freeSAT ambíciu oslabiť: "Trochu od každého. Všetci vieme, kam je ponuka mierená."
FreeSAT ponúkne to, čo UPC Direct doteraz nemal: neplatenú ponuku 23 českých, slovenských a zahraničných kanálov. Takto postupujú okrem Digi TV všetci ostatní satelitní provideri: bezplatný balík má najsilnejší Skylink, CS Link a najnovšie aj Magio Sat. FreeSAT však bude pýtať "administratívny" poplatok 20 eur ročne. Zástupcovia UPC DTH to odôvodňujú tým, že aj konkurencia má poplatky, i keď skryté.
Zároveň so zmenou názvu z UPC Direct na freeSAT predstavil satelitný operátor redizajnovanú programovú ponuku. "Chceme byť mimoriadne konkurencieschopní na trhu," zdôvodnil zmeny v rastri viceprezident UPC DTH pre marketing a predaj Jim Helfgott. Po novom sa označujú za satelitného operátora s najväčším počtom kanálov na slovenskom trhu. "Doteraz sme neboli považovaní za lídra, čo súviselo s dedičstvom z minulosti. Trh to videl tak, že UPC nemá špeciálne zameranie na satelit. UPC videlo rastúcu konkurenciu na trhu, ale nemali sme vhodné nástroje. Nevedeli sme splniť priania zákazníkov, najmä čo sa týka lokálneho obsahu," uviedol Ternsjö. Najnovšie do "bezplatnej" ponuky pridali Primu Love a RTL Klub, ktoré zo zákazníckych prieskumov vychádzali ako najžiadanejšie, a podľa zástupcov UPC DTH pracujú na rozšírení HD ponuky.
Okrem počtu kanálov a ceny chce freeSAT konkurovať ostatným hráčom aj klientským servisom, fungujúcim v Bratislave a nedávno oceneným na Contact Center World Awards, a kvalitou dátového toku. FreeSAT bude naďalej šírený cez družicu Thor, no so svojim konkurentom Digi TV zatiaľ neplánuje zdieľať kapacity. "Technicky nám v tom nič nebráni. Komerčne to však musí dávať zmysel – ak sa nedohodneme na zachovaní rovnakej kvality, nemáme o to záujem," povedal Helfgott.
UPC odštartovala zmeny vo svojej satelitnom biznise minulý rok. Satelit vyčlenila z produktového portfólia a jeho riadenie presunula na luxemburskú spoločnosť UPC DTH. Došlo k spojeniu aktivít v Česku, na Slovensku, Maďarsku a v Rumunsku, následne sa UPC Direct presunul z Astry (19,2° E) na Thor (0,8° W). Už vtedy prišli prvé zmeny v programovom rastri, v máji minulého roka pridala vyše 30 kanálov v češtine a prinieslo HD balík.
|
Trh satelitných platforiem na Slovensku Skylink potvrdil k 11. augustu 555 tisíc aktívnych kariet (vrátane zákazníkov využívajúcich bezplatnú ponuku) |
Uvedenie značky freeSAT na slovenský trh sprevádza kampaň. Začína sa objavovať v televízii, outdoore, POS a na internete. V pondelok bola uvedená do prevádzky aj nová webstránka freesattv.tv. Kampaň nevznikla špeciálne pre Slovensko, je lokalizovaná. Hlavným claimom je "Prekvapenie každý deň" a "Dobré veci prichádzajú z neba".
