Podľa najnovšej štúdie zameranej na bezpečnosť automobilov sa zistilo, že airbagy a ani protišmykový systém ABS neznižujú pravdepodobnosť nehôd, a dokonca naopak, môžu byť povzbudzujúcim faktorom pre riskantné šoférovanie. Profesor Fred Mannering z Purdue University v americkej Indiane uviedol, že aj keď toto správanie, odborne nazývané hypotéza kompenzácie, sa môže javiť ako paradoxné, je dokázané, že s vyšším počtom bezpečnostných prvkov v aute sa stávajú jeho vodiči menej obozretnými. "Keď po prvý raz uviedli na trh autá so systémom ABS, poisťovne zistili nárast nehodovosti práve u týchto áut. Rozhodli sme sa preto preskúmať, či hypotéza kompenzácie môže tento fenomén vysvetliť," povedal profesor.
Vedci porovnávali dáta automobilov zo štátu Washington počas piatich rokov od roku 1992. "Rozhodli sme sa práve pre toto obdobie, pretože práve počas neho sa do áut vo zvýšenej miere začali zavádzať airbagy. Chceli sme sledovať rovnakých šoférov počas tohto obdobia, aby sme zistili, či nové bezpečnostné prvky zredukovali ich nehodovosť a počet zranení," povedal Mannering. "Naše zistenia potvrdili, že hypotéza kompenzácie je v týchto prípadoch naozaj prítomná a je v rozpore s technologických výhodami, ktoré airbagy a ABS poskytujú," dodal.
StoryEditor
Viac bezpečnostných prvkov zvyšuje riziko nehody
Podľa najnovšej štúdie zameranej na bezpečnosť automobilov sa zistilo, že airbagy a ani protišmykový systém ABS neznižujú pravdepodobnosť nehôd, a dokonca naopak, môžu byť povzbudzujúcim faktorom pre riskantné šoférovanie.