StoryEditor

Partner na cesty aj do práce

18.02.2007, 23:00
Citroën Jumpy Fourgon plechový Standard 1t L1H1 1.6 HDi 90k je pracovným autom na novej úrovni.

Rapídny vývoj, ktorý v posledných desaťročiach razantne mení vzhľad a techniku bežných áut, zasiahol aj kategóriu úžitkových vozidiel. Presvedčili sme sa o tom na vlastnej koži, keď sme ako prví na Slovensku testovali Citroën Jumpy pre médiá. Je to úplne iné pracovné auto, než na aké sme boli dosiaľ zvyknutí. Ponúka pohodlie osobného vozidla a odvezie bezmála toľko ako malý nákladiak. V mnohom nás milo prekvapil.
Vojdú tehly i pečivo
Nový Jumpy je v ponuke v dvoch základných verziách - ako osobné aj ako úžitkové auto. Skúsenosti hovoria, že model s trojicou sedadiel v rade a s maximálne využiteľným úložným priestorom sa v našich končinách predáva najlepšie, a tak naša voľba padla z týchto dôvodov práve naňho.
Skôr než si predstavíme pracovisko vodiča, nahliadnime dozadu. Aj keď sme testovali "len" bežnú krátku a nízku verziu auta, bez problémov odvezie tovar s dĺžkou 2,254 a výškou 1,5 metra. Dve europalety sa do auta ľahko naložia aj vďaka širokým dverám, vzadu je dvojkrídlo, bočné majú šírku 92 cm. Objem "kufra" je päť kubíkov. V interiéri sa vodič a jeho dvaja závozníci musia cítiť veľmi príjemne. Auto má centrálne zamykanie, elektrické okná, servo a hlavne vcelku pohodlné látkové sedadlá. Použité materiály sľubujú ľahkú údržbu, čo je v prípade auta, ktoré sa stáva pracoviskom, iste na nezaplatenie. Za príplatok môže byť auto vybavené aj autorádiom s CD, manuálnou klimatizáciou alebo parkovacími senzormi.

Diesel HDI, čo iné?
Radový štvorvalec 1,6 HDi sa možno zdá pre veľký náklad slabý, opak je však pravdou. Operuje výkonom 90 koní a je sprevodovaný do sily, nie rýchlosti. Diaľničná maximálna rýchlosť 130 kilometrov za hodinu mu však iste stačí. Chválime kultúru chodu tohto agregátu. Je nielen tichý, ale aj pokojný, vozidlom takmer vôbec nechveje.
V prípade úžitkových automobilov sú vždy dôležité prevádzkové parametre. Jumpy, ktorý sme skúšali my, jazdil s apetítom siedmich litrov nafty. To je, ako iste uznáte, dobrá hodnota.


ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
1,6 HDI
Max. výkon: 66 kW (90 k)
Max. krút.moment: 180 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: asi 15 s
Max. rýchlosť: 130 km/h
Rozmery: 4,80x,2,19x1,94 m
Rázvor: 3 m
Priem spotreba: 7 l/100 km
Batožinový priestor: 5 m3

PLUSY:
Motor a podvozok
Komfort cestovania
Tichý chod

MÍNUSY:
Podlaha úložného priestoru nie je chránená
Maximálna rýchlosť "len" 130 km/h

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/aktualne-spravy, menuAlias = aktualne-spravy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. apríl 2024 03:45