Pre vplyvnú českú finančnú skupinu PPF už je domáci trh veľmi malý a pripravuje veľkú expanziu smerom na Východ. V Rusku je jej značka HomeCredit už väčšia ako v Česku. Rovnaké služby, teda pôžičky na spotrebný tovar, chce čoskoro ponúknuť aj v Kazachstane a na Ukrajine. V poisťovníctve, na ktorom PPF ako hlavný vlastník Českej poisťovne vyrástla, sa chce rozrásť na Balkán. Skupina ovládaná zrejme najbohatším Čechom Petrom Kellnerom teraz dokončuje rozsiahlu vnútornú premenu, ktorá má expanziu umožniť. Manažéri PPF naznačujú, že onedlho možno budú zarábať viac v cudzine ako v Česku. "Nové trhy na Východe, ak sa nebojíte, vám môžu priniesť oveľa viac," povedal Petr Milev, ktorý v súčasnosti ako šéf PPF banky plní úlohu pokladníka celej skupiny. Odchod do zahraničia súvisí s tým, že PPF má teraz veľa peňazí. Petra Kellnera začal sledovať americký časopis Forbes, ktorý každý rok zostavuje prehľad všetkých ľudí planéty s majetkom vyše jednej miliardy dolárov. Kellner sa asi do rebríčka dostane ako vôbec prvý Čech, najmä po tom, čo si Američania všimli PPF vďaka predaju televízie Nova. Americká skupina CME za Novu tento rok zaplatila približne 20 miliárd Kč, čo je v prepočte asi 26,3 miliardy slovenských korún.
