Ukončenie konkurzu na LET Kunovice a s tým spojené vyplatenie veriteľov sa pravdepodobne oproti pôvodným predpokladom o niekoľko mesiacov posunie. Dôvodom je súdny spor, v ktorom sa správkyňa konkurznej podstaty Zlatava Davidová snaží o opätovné získanie prototypu nového lietadla L- 610. Ten skončil v Amerike predtým, ako bývalí americkí majitelia prišli o podnik v konkurze v roku 2000. Podľa Davidovej súd o tomto spore stále nie je ukončený. Prototyp je súčasťou konkurznej podstaty a kým nie je všetko speňažené, nemôžem konanie uzavrieť. Preto v piatok požiadala súd o predĺženie lehoty na podanie konečnej správy o ďalších šesť mesiacov. Pôvodný termín bol stanovený na 31. marca 2003 i s prípadným predĺžením, ak ho súd odsúhlasí. Zdržanie sa nepáči zamestnancom. Pre nedoriešený konkurz totiž nemajú vyrovnané niektoré dlhy na mzdách po bývalom zamestnávateľovi. Niektorým zamestnancom je podnik dlžný plat za štyri mesiace a nevedia, kedy ich dostanú. Bývalý LET dlhoval zamestnancom peniaze na mzdách. Časť ich s využitím nového zákona o insolventnosti už v roku 2000 vyplatil prostredníctvom úradu práce štát, ktorý sa tak stal ďalším veriteľom. Išlo však len o mzdy za máj až júl 2000. LET -- výrobca malých dopravných lietadiel, skončil v konkurze v októbri 2000 po tom, čo ho po dvoch rokoch hospodárenia priviedla do ekonomických ťažkostí americká spoločnosť Ayres Corporations. V júli 2001 získali LET majitelia továrne na výrobu lietadiel Moravan z neďalekých Otrokovíc. Od augusta 2001 kunovický podnik nesie meno Letecké závody. Podľa predchádzajúcich informácií predstavovali pohľadávky 133 veriteľov voči LET takmer 3 mld. Kč.
Vývoj a certifikácia L-610 G stáli vyše 10 mld. Kč. Stroj nemá dokončenú certifikáciu podľa západných noriem. Dokončenie stroja by stálo od 650 mil. do 2,5 mld. Kč. Dopravné lietadlo L-610, ktorého projekt vznikol v osemdesiatych rokoch, sa malo vyrábať predovšetkým pre bývalý Sovietsky zväz. Jeho prednosťou je, že dokáže pristávať na nespevnených plochách. Malo pokračovať v tradícii menšieho turbovrtuľového L-410 s podobnými letovými vlastnosťami. Manažment Leteckých závodov chce osloviť majiteľov L-410 ako potenciálnych záujemcov o L-610. Mali by sa grupovať z Ruska a Brazílie. O projekt sa na jar 2002 zaujímal aj slovenský HTC, súviselo to s možným použitím motorov DV2 z Považskej Bystrice.
StoryEditor