Ruské prístavy a letiská sa musia stať slobodnými bezcolnými zónami. To umožní, aby došlo k prerozdeleniu svetových tokov tovarov a kapitálu v záujme Ruska. Tento názor vyjadrili autori poslaneckého návrhu zákona, ktorý dostal na prerokovanie výbor Štátnej dumy pre hospodársku politiku, podnikanie a turistiku. Ale hlavný prínos zo zón budú mať spoločnosti, ktoré budú prepravovať tovary cez ruské územie.
Navrhované zóny by mali mať veľký vplyv na zrýchlenú integráciu ruskej ekonomiky do svetového hospodárstva. Zóny budú viesť k rastu investícií do infraštruktúry prístavov a letísk.
Na rozdiel od priemyselných a technicko-vedeckých zón, ktoré sa už v Rusku zakladajú, majetkové práva investorov - právnických a fyzických osôb - nebudú limitované nijakým spôsobom. Platnosť licencií na činnosť zón sa predĺži z doterajších štandardných 20 na 49 rokov.
Vytvorenie zón by malo veľký význam pre prístavy na severe, juhu a Ďalekom východe Ruska. Ich vytvorenie podporuje aj expert na leteckú prepravu Vladimir Karnozov. Podľa neho by mali zóny hlavný vplyv na tranzitnú prepravu tovarov cez ruské územie. Rusko je veľkou krajinou a tovary sa prepravujú zo západu na východ i ponad severný pól z Ázie do Európy a opačne. Nech majú moderné lietadlá akýkoľvek dolet, je nevyhnutné, aby mali možnosť pristávať na ruskom území. Vytvorením voľných colných zón na letiskách by prišli aj veľké investície. Musela by sa rozvíjať dopravná infraštruktúra v ich blízkosti a vytvárali by sa aj veľké logistické centrá.
StoryEditor