StoryEditor

Slováci pri komunikácii s bankou uprednostňujú osobnú návštevu

20.09.2006, 17:30
Autor:
TASRTASR

Pri komunikácii s dodávateľmi energií aj pri komunikácii s bankou zákazníci uprednostňujú osobnú návštevu obchodnej kancelárie.
Telefonovanie na zákaznícku linku preferujú respondenti predovšetkým pri komunikácii s telekomunikačnými operátormi a čiastočne aj pri komunikácii s dodávateľmi energií. Minimálne preferencie má tento spôsob komunikácie pri komunikácii s bankou.
Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktorý realizovala spoločnosť TNS SK v rámci omnibusového prieskumu na reprezentatívnej vzorke 1 005 respondentov starších ako 15 rokov vo februári tohto roka.
Z výsledkov výskumu ďalej vyplýva, že pri komunikácii s dodávateľmi energií respondenti najčastejšie preferujú osobnú návštevu pobočky (45,4 %). Takmer tretine ľudí neprekáža ani telefonovanie na zákaznícku linku. Desatina opýtaných uprednostňuje písomnú komunikáciu s dodávateľmi energií, čo je výrazne vyšší podiel ako pri bankách a telekomunikačných operátoroch.
Pri komunikácii s bankami respondenti jednoznačne preferujú osobnú návštevu pobočky (76 %). Komunikáciu prostredníctvom zákazníckej linky preferuje len desatina opýtaných (9,5 %).
U telekomunikačných operátorov je situácia ohľadom preferovaného spôsobu komunikácie zákazníka s operátorom odlišná. Zákazníkom neprekáža telefonovanie na zákaznícku linku a preferuje ho až polovica opýtaných. Osobnú návštevu uprednostňuje tretina respondentov.
Skúsenosť s telefonovaním na zákaznícku linku niektorého z dodávateľov energií mala tretina opýtaných, 356 respondentov. Z tých respondentov, ktorí už telefonovali na zákaznícku linku dodávateľa energií, dvaja z piatich (39,9 %) opýtaných uviedli, že telefonovali na zákaznícku linku spoločnosti Západoslovenská energetika (ZSE), pätina (20,5 %) na zákaznícku linku Východoslovenskej energetiky (VSE), každý šiesty (17,1 %) telefonoval do Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) a desatina (9,8 %) z nich mala skúsenosť s telefonovaním do Stredoslovenskej energetiky (SSE). Zároveň 5,6 % respondentov uviedlo, že volalo do Slovenských elektrární (SE), čo však môže byť niektorá z distribučných spoločností, ktoré sú takto označované v hovorovej reči, dodáva TNS.
Skúsenosť s telefonovaním na zákaznícku linku banky už mala takmer štvrtina respondentov. Z nich tretina telefonovala na zákaznícku linku VÚB banky, štvrtina na zákaznícku linku Slovenskej sporiteľne (SLSP) a šestina na zákaznícku linku Tatra banky. Ostatné banky boli zastúpené menej často; 7,5 % si nevedelo spomenúť na názov banky, na ktorej zákaznícku linku telefonovalo.
Viac ako polovica (53,8 %) respondentov uviedla, že už má skúsenosť s telefonovaním na zákaznícku linku telekomunikačného operátora. Z týchto respondentov mali dve pätiny skúsenosť s telefonovaním na zákaznícku linku T-Com (Slovak Telekom), tretina (29,2 %) telefonovala na zákaznícku linku spoločnosti Orange a pätina (18,5 %) na linku spoločnosti T-Mobile. Z respondentov si 9,2 % nevedelo spomenúť na názov operátora a ostatné odpovede sa nedali jednoznačne zaradiť ku konkrétnemu operátorovi.
Najväčšiu spokojnosť vyjadrujú respondenti s prejavom operátorov a ich komunikačnými schopnosťami, naopak, najväčšiu nespokojnosť s technickou úrovňou zákazníckych liniek, pričom z tohto hľadiska boli najhoršie hodnotené zákaznícke linky dodávateľov energií. Celkovo sú zákazníci najviac spokojní so zákazníckymi linkami bánk.
TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.
Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a v SR členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 23:18