StoryEditor

Januárový pokles predaja vozidiel GM neovplyvní stratégiu koncernu

04.02.2007, 13:48
Autor:
TASRTASR

General Motors (GM), najväčší výrobca automobilov na svete, nezmení svoju stratégiu znižovania rabatov v prospech obchodníkov a odstraňovania iných stimulov, ktoré im doteraz poskytoval, len preto, že v januári došlo k poklesu predaja jeho vozidiel na americkom trhu v porovnaní s januárom 2006 o 16,6 %.
GM v januári znížil stimuly pre obchodníkov s jeho automobilmi v porovnaní s prvým mesiacom vlaňajška o 500 USD, v prepočte takmer 13 500 SKK, a oproti decembru 2006 boli nižšie až o 600 USD. Informoval o tom na stretnutí amerického združenia predajcov automobilov NADA, ktoré sa koná cez víkend v Las Vegas, prezident GM pre Severnú Ameriku Troy Clark.
Clark vyhlásil, že GM sa úplne nevzdáva možnosti poskytovania určitých výhod obchodníkom s jeho vozidlami. Občas ju koncern použije v prípadoch, keď bude chcieť stimulovať niektoré segmenty trhu, ale zvýšiť predaj svojich vozidiel v oblastiach krajiny, kde je ich odbyt z nejakého dôvodu nízky.
GM vlani predal cez požičovne áut o 75 000 vozidiel menej, než v roku 2005. Tento rok by chcel ich počet znížiť ešte o 100 000. Takýto predaj nie je totiž pre koncern výhodný. Cieľom GM je, aby celý trh s osobnými vozidlami v USA jedného dňa dosiahol úroveň ziskovosti.
Niektorí konkurenti GM dílerom v poslednom období zvýšili stimuly na niektoré vozidlá, čím sťažili realizáciu stratégie najväčšej automobilky sveta predávať svoje produkty so ziskom. GM stráca určitý podiel na trhu, avšak Clark zdôraznil, že napriek tomu zostane verný obchodnej politike, ktorú realizuje.
Informovala o tom AP.
(1 USD = 26,803 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
21. jún 2025 01:03