StoryEditor

Výrobcovia nealkoholických nápojov obmedzia v Európe marketing zameraný na deti

26.01.2006, 10:20
Autor:
TASRTASR

Coca-Cola, Pepsi a ostatní výrobcovia nealkoholických nápojov sa dohodli, že sa vo svojich marketingových kampaniach v rámci Európy prestanú zameriavať na deti. Rozhodnutie súvisí so snahou Európskej únie bojovať proti rastúcej obezite medzi mládežou.
Rozhodnutie zverejnila federácia výrobcov nápojov UNESDA, do ktorej patrí Coca-Cola Co., Pepsi Beverages Europe, Unilever a Cadbury Schweppes. Ide vôbec o prvý prípad, kedy významní výrobcovia nápojov v Európe spoločne definovali záväzok k zodpovednému predaju a marketingovým praktikám, uviedla UNESDA vo vyhlásení.
Uvedené spoločnosti sa zaviazali, že sa pri propagácii nesústredia na deti mladšie ako 12 rokov a ukončia predaj v základných školách, pokiaľ školské úrady nebudú žiadať jeho pokračovanie.
Na stredných školách budú ponúkať iba sódu popri vode, džúsoch a iných nekalorických nápojoch. Budú sa používať neoznačené predajné automaty propagujúce zdravú výživu a životný štýl. Nápoje sa budú ponúkať v nádobách primeraných veľkostí, čo umožní kontrolu prijatého množstva. Výrobcovia sa tiež dohodli, že zlepšia uvádzanie informácií o výživových hodnotách nápojoch na obaloch a rozšíria svoje produktové rady nízkokalorických nápojov.
Rozhodnutie výrobcovia nealkoholických nápojov prichádza v čase, kedy EÚ pripravuje nové opatrenia na boj proti rastúcemu problému s obezitou. Komisár EÚ pre ochranu zdravia a spotrebiteľov Markos Kyprianou nedávno varoval, že obezita sa stala v Európe jednou z hlavných príčin predčasného úmrtia. Odhaduje sa, že každoročne sa na kontinente stane obéznych vyše 400 000 detí. Odporučil, aby potravinársky priemysel prikročil k samoregulácii tým, že upustí od reklamy zameranej na deti.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. apríl 2024 12:59