StoryEditor

Digitálna administratíva na dobrej ceste

04.07.2005, 18:11
Autor:
TASRTASR
Návrh cestovnej mapy zavádzania elektronických služieb verejnej správy dnes prerokovala Porada ekonomických ministrov a odporučila ho vláde SR schváliť na jej najbližšom rokovaní. Navrhovaná cestovná mapa má zefektívniť riadiace a administratívne procesy vo verejnej správe.

Návrh cestovnej mapy zavádzania elektronických služieb verejnej správy dnes prerokovala Porada ekonomických ministrov (PEM) a odporučila ho vláde SR schváliť na jej najbližšom rokovaní.
Navrhovaná cestovná mapa má zefektívniť riadiace a administratívne procesy vo verejnej správe prechodom na digitálnu administratívu, a tak pripraviť verejnú správu na plynulú integráciu do administratívnych štruktúr Európskej únie.
Vybudovanie elektronickej verejnej správy výrazne ovplyvní vykonávanie pracovných procesov. Prinesie taktiež zmenu v uplatňovaní nových princípov jej fungovania, ako je výkon verejnej správy "bez papierov", bez priameho kontaktu s prijímateľom služieb a bez vlastnoručného podpisu, ktorý by mal byť plnohodnotne nahradený elektronickým podpisom.
PEM navrhla vláde schváliť aj návrh na vydanie súhlasu na začatie obstarávania stavieb zaradených do programu Cestná infraštruktúra v roku 2005. V tomto roku sa má rozbehnúť výstavba siedmich stavieb z programu cestnej infraštruktúry, pričom obstarávacia cena každej stavby presahuje 100 miliónov Sk. Stavby sú z hľadiska cestného hospodárstva potrebné a reagujú na požiadavky miestnej samosprávy a miestnej štátnej správy. Financovanie celého programu zabezpečí kapitola rezortu dopravy, v ktorej sú na tento účel rozpočtované kapitálové výdavky 1,29 miliardy Sk. Medzi cestné stavby patrí severný obchvat cesty I/51 v Trnave, bezpečnostné opatrenia I/61 Nitra - Hronský Beňadik, most na ceste I/64 v Komárne, núdzový záliv na komunikácii I/59 v Jelenci, preložka cesty I/68 v intraviláne mesta Lipany, privádzač Košice, Prešovská - Sečovská, III. etapa a privádzač Žilina - Strážov. Ministerstvo dopravy konkretizuje, že obchvat mesta Trnava má vytvoriť dopravnú trasu ako tangentu mesta, ktorá prevezme okrem tranzitnej dopravy v smere od ČR na diaľnicu D1 a na Nitru R1 aj funkciu rozdelenia regionálnej dopravy. Ponuku komfortu jazdy a úsporu času pritiahne aj miestnu dopravu, ktorej rast sa očakáva najmä v súvislosti so spustením výroby v závode PSA a pri výstavbe satelitných závodov v jeho blízkosti. Táto stavba v celkovom náklade 1,28 miliardy Sk bude financovaná z osobitnej kapitoly štátneho rozpočtu, v tomto roku sa má čerpať 200 miliónov Sk, ukončenie obchvatu sa plánuje na rok 2008. Z hľadiska výšky nákladov a efektu pre motoristov je významné aj vybudovanie privádzača Žilina - Strážov, ktorý bude stáť 589,5 milióna Sk. Sprevádzkovanie komunikácie prepojí rýchlo a bezpečne diaľničnú, regionálnu, prímestskú a mestskú dopravu severozápadného regiónu SR a intravilánu Žiliny. V roku 2005 sa predpokladá čerpať iba 17,5 milióna Sk. Otvorenie privádzača sa očakáva v roku 2007.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 11:57