StoryEditor

Prokopovič sa neobáva zastavenia rozvoja letiska

09.01.2006, 15:17
Autor:
TASRTASR
Minister dopravy Pavol Prokopovič sa neobáva, že po sprivatizovaní bratislavského a košického letiska konzorciom TwoOne by sa bratislavské letisko prestalo rozvíjať. "Nemyslím si, že ten, kto investuje 14 miliárd Sk do niečoho, by to chcel potom utlmovať," uviedol.

Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Pavol Prokopovič sa neobáva, že po sprivatizovaní bratislavského a košického letiska konzorciom TwoOne by sa bratislavské letisko prestalo rozvíjať. "Nemyslím si, že ten, kto investuje 14 miliárd Sk do niečoho, by to chcel potom utlmovať," uviedol Prokopovič na dnešnej tlačovej konferencii.
Podľa neho víťaz tendra ani nemôže utlmovať rozvoj letiska, pretože sa zmluvne zaviaže investovať a v priebehu 5 rokov zrealizovať konkrétne projekty. V prípade neplnenia finančného aj vecného obchodného plánu je podľa Prokopoviča možnosť odstúpenia od zmluvy. Minister predpokladá, že do takého rizika by žiadna spoločnosť nešla, a takéto riziko ani neočakáva.
Aby predišiel ďalším špekuláciám a zavádzaniam, ktoré sa objavujú v médiách, Prokopovič sa rozhodol zverejniť ponuky jednotlivých uchádzačov. Podľa neho oficiálna ponuka konzorcia TwoOne na kúpu 66-% balíka akcií košického letiska je 0,9 miliardy Sk a investície vo výške 0,38 miliardy Sk, za bratislavské letisko ponúklo konzorcium 6 miliárd Sk a investovať sa chystá 7,9 miliardy Sk.
Konzorcium Abertis za košické letisko ponúklo 0,279 miliardy Sk a výšku investícií stanovilo na 0,45 miliardy Sk. Za akcie bratislavského letiska by v prípade víťazstva zaplatilo 3,317 miliardy Sk a pripravilo investície za 9,75 miliardy Sk.
Za akcie košického letiska ponúklo konzorcium ISAP 0,74 miliardy Sk a investície vo výške 0,36 miliardy Sk. Za bratislavské letisko podľa oficiálnej ponuky zaplatí ISAP 4,8 miliardy Sk a investície vo výške 5,5 miliardy Sk. Ako Prokopovič zdôraznil, z oficiálnej ponuky jasne vyplýva, že za akcie bratislavského letiska ponúklo ISAP len 4,8 miliardy Sk a nie 8 miliárd, ako to prezentuje v médiách. Ďalších 3,2 miliardy by vyplatilo ISAP štátu až po finančnej optimalizácii, teda po znížení základného imania a prevedení celej transakcie.
TAV ponúklo za akcie košického letiska 1,133 miliardy Sk a investície vo výške 0,188 miliardy Sk, za bratislavské letisko v hotovosti 4,158 miliardy Sk a investície 3,09 miliardy Sk.
Minister Prokopovič očakáva, že získa súhlas a podporu koaličných partnerov pri schvaľovaní víťaza tendra na kúpu 66-% balíkov akcií bratislavského aj košického letiska. Kresťanskí demokrati však majú podľa predsedu KDH Pavla Hrušovského výhrady k privatizácii letísk v Bratislave a Košiciach. "Máme dosť dôvodov, aby sme s privatizáciou nesúhlasili," zdôraznil Hrušovský. SMK nateraz nehovorí o konkrétnych výhradách k privatizácii letísk v Bratislave a Košiciach. Počká si na konečný dokument, ktorý predloží vláde minister Prokopovič. Predseda strany Béla Bugár nevylúčil, že bez garancií rozvoja letiska bude SMK vo vláde hlasovať proti privatizácii. Premiér Mikuláš Dzurinda, naopak, tvrdí, že aj pri privatizácii letísk v Bratislave a Košiciach zvolila vláda štandardný postup, ktorý sa uplatnil pri plynárňach, elektrárňach i ďalších podnikoch.
Oficiálne rokovania sa ešte neuskutočnili, vyhlásil dnes minister Prokopovič, takže koaliční partneri majú podľa neho informácie ohľadne tendra len z médií, na základe ktorých zaujali stanovisko.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. apríl 2024 10:01