Holandský pivovar Heineken sa pustil do boja o český trh. Po juhomoravskom Starobrne kúpil pivovar v Krušoviciach a dostáva sa tak na pozíciu miestnej trojky.
Holanďania pivovar získajú od terajšieho vlastníka, ktorým je spoločnosť Radeberger Gruppe. Cenu transakcie obe spoločnosti odmietli zverejniť.
Česko sa tak zaradí medzi okolité krajiny, ako je Slovensko, Poľsko alebo Rumunsko, kde väčšinou o prvenstvo na trhu bojuje Heineken so skupinou SABMiller, ktorá v ČR vlastní Plzenský Prazdroj.
Prazdroj síce má dnes na českom trhu neotrasiteľnú pozíciu s takmer polovičným podielom, ale podľa informácií z trhu sa Heineken zaujíma aj o ďalšie české pivovary. Napríklad majitelia severočeskej skupiny Drinks Union sa nebránia rokovaniam o predaji. Tým by sa Heineken posunul v Česku na druhé miesto.
Najprv však musí Heineken predložiť návrh protimonopolnému úradu. Pokiaľ pôjde všetko hladko, celá transakcia by mala byť skončená do začiatku septembra.
Heineken už v Česku vlastní pivovar Starobrno a po nákupe Krušovic jeho produkcia piva presiahne 1,6 milióna hektolitrov ročne. "Akvizícia nám rozšíri záber a znamená veľkú príležitosť zvýšiť predaj na českom trhu," vyjadril sa prezident Heinekenu pre strednú a východnú Európu Nico Nusmeier.
V tlačovej správe Heineken uviedol, že prevzatie Krušovíc bude financovať voľnou hotovosťou. Nákup Krušovíc sa prejaví vo výsledkoch hospodárenia už v budúcom roku. V roku 2010 by mala akvizícia prispieť aj k zvýšeniu hodnoty podniku.
Značka Krušovice z pivových fliaš nezmizne. Heineken totiž miestne značky necháva na trhu a svoju vlajkovú značku pridáva ako prémiovú. Veľmi však dbá na ekonomiku prevádzok a nebojí sa neefektívne pivovary zatvárať. Podobne to urobil napríklad práve na Slovensku, kde nechal len prevádzku v Hurbanove.
StoryEditor
