Meranie návštevnosti a výskum sociodemografického profilu návštevníkov slovenského internetu je cieľom projektu AIMmonitor, ktorý sa začal v januári 2007. Jeho zadávateľom je Asociácia internetových médií (AIM). Za realizátora si vybrala spoločnosť Mediaresearch Slovakia, s. r. o., v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Gemius.
AIMmonitor sa skladá z dvoch hlavných častí - meranie počtu používateľov navštevujúcich jednotlivé médiá a z panelového merania sociodemografie návštevníkov. Údaje o návštevnosti obsahujú okrem štandardných informácií - počet zobrazenia, počet návštevníkov, stanovený čas - aj technické informácie.
AIM je profesijné združenie najnavštevovanejších internetových serverov v SR. Mediaresearch Slovakia je materskou spoločnosťou českej Mediaresearch, a. s. Spoločne ponúkajú služby v oblasti realizácie marketingových a mediálnych výskumov a vývoja softvéru. Gemius S.A. je poľskou výskumnou internetovou agentúrou.