Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska (NBS) 70 miliónov Sk. Vyplýva to z Komunikačnej stratégie o prijatí eura v SR, ktorú dnes schválila vláda SR.
Európska únia (EÚ) by pritom pri splnení určitých podmienok mohla vykryť takmer polovicu týchto nákladov. "Musíme mať kvalitnú komunikačnú kampaň a musíme presvedčiť, že nákladové položky sú financovateľné aj z európskych zdrojov. Pokiaľ to tak bude, očakávame, že EÚ prispeje na tieto náklady takmer polovicou," spresnil po dnešnom rokovaní vlády guvernér NBS Ivan Šramko.
Hlavným cieľom informačnej kampane je podľa predkladateľov materiálu včas a vhodnou formou informovať obyvateľov Slovenska o prechode na euro. Informácie by sa pritom mali dostať ku všetkým obyvateľom bez toho, aby ich museli aktívne vyhľadávať.
"Posolstvami kampane budú informácie o konverznom kurze, hodnote novej meny, spôsobe výmeny hotovosti, duálnom obehu, vzhľade a ochranných prvkoch eurových bankoviek a mincí a ochrane spotrebiteľov pred neodôvodneným zvyšovaním cien," spresňuje stratégia.
Cieľovou skupinou informačnej kampane je široká verejnosť, špeciálna pozornosť však bude podľa predkladateľov venovaná najmä skupinám, ktoré majú buď sťažený prístup k informáciám, alebo potrebujú špecifické informácie. "Medzi tieto skupiny patria deti a mládež, dôchodcovia, postihnutí, osamelí a národnostné menšiny," približuje stratégia.
Informačná kampaň bude nadväzovať na už prebiehajúce komunikačné aktivity a v priebehu roka 2008 sa bude postupne zosilňovať. "Hlavná časť kampane sa nemôže začať skôr ako v 2. polroku 2008, pretože až v júli 2008 bude určený konverzný kurz a Rada EÚ prijme definitívne rozhodnutie o zavedení eura na Slovensku," upozorňujú predkladatelia. Kampaň však bude doznievať ešte aj začiatkom roka 2009, keď už bude euro zavedené, a bude upozorňovať napr. na hodnotu nových eurových peňazí alebo opakovať termíny na výmenu slovenských korún za eurá.
Podľa predkladateľov bude potrebné pri kampani využiť celú škálu nástrojov a informačných kanálov. "Hlavným informačným kanálom pre veľkú väčšinu obyvateľstva je televízia, budú však využité všetky masovokomunikačné prostriedky, teda aj rádiá, tlač a internet," približuje stratégia. Verejnoprávnym médiám, Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu, vláda odporúča upraviť v roku 2008 programovú štruktúru v súlade s procesom zavádzania eura v SR.
StoryEditor