Všetci siedmi záujemcovia o koncesiu na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov rýchlostnej cesty R1 splnili podmienky účasti v tendri v rámci druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). K ďalšej účasti na postupe, ktorým bude uzavretá koncesná zmluva, však budú vyzvaní prví štyria záujemcovia. Agentúru SITA o tom v utorok informoval hovorca ministra dopravy Marián Jánošík na základe rozhodnutia príslušnej komisie. K ďalšiemu postupu v druhom diaľničnom tendri na R1 by tak mali byť vyzvaní títo štyria záujemcovia: šesťčlenné medzinárodné združenie vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA, v ktorom sú aj slovenské firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s., ďalej dvojčlenná skupina francúzskej firmy Vinci Concessions S.A. a holandského ABN Amro Highway B.V., trojčlenné združenie na čele so španielskou firmou Obrascón Huarte Laín S.A., a tiež dvojčlenné rakúske konzorcium zložené zo spoločností Strabag AG a Porr Solutions Immobilien-und Infrastrukturprojekte. Troch nepostupujúcich uchádzačov - Eiffage Travaux Publics, konzorcium Rýchlostné komunikácie a spoločnosť Skanska Infrastructure Development A.B. už ministerstvo dopravy informovalo o tom, že nebudú vyzvaní na rokovanie.
Komisia určila poradie uchádzačov po posúdení technických a ekonomických podmienok, ktoré boli bodované v súlade s oznámením o koncesnej súťaži. Ministerstvo dopravy mohlo vybrať do ďalšieho priebehu tendra najviac štyroch záujemcov spĺňajúcich podmienky účasti.
V konzorciu s dvoma slovenskými účastníkmi a Bouygues Travaux Publics SA sú ešte francúzska firma Colas SA, maďarský Intertoll-Europe a portugalská Mota-Engil. Spoločníkmi španielskej firmy Obrascón Huarte Laín S.A. v združení sú české firmy OHL ŽS a ŽS Brno. Spomedzi uchádzačov, ktorí v tendri na R1 nepokračujú, vystupovali samostatne francúzska firma Eiffage Travaux Publics a švédska Skanska Infrastructure Development A.B. Členmi štvorčlenného konzorcia Rýchlostné komunikácie boli nemecký Hochtief PPP Solutions, rakúske firmy Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company a takisto španielska spoločnosť FCC Constructión.
Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zmluva s vybraným koncesionárom na R1 by mohla byť podpísaná podľa ministra dopravy pred Vianocami tohto roka.
