StoryEditor

Eurokampaň pokračuje ...

20.09.2007, 11:58
Autor:
TASRTASR
Súťaž návrhov na informačnú a komunikačnú kampaň pre verejnosť o zavedení eura na Slovensku môže pokračovať. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) totiž v konaní o námietkach rozhodnutím 19. septembra tohto roka zamietol námietku podanú proti výsledku vyhodnotenia návrhov ...

... v súťaži na predmet obstarávania - Informačná a komunikačná kampaň, ktorú vyhlásil verejný obstarávateľ Ministerstvo financií (MF) SR. TASR to potvrdila tlačová tajomníčka ÚVO Helena Fialová.


Podľa nej úrad vyhovel druhej námietke podanej proti vylúčeniu - nariadil odstrániť protiprávny stav, teda zrušiť rozhodnutie poroty verejného obstarávateľa o vylúčení návrhu účastníka súťaže návrhov. "Zistené pochybenie nemalo však zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania a vyhlásený víťaz, skupina CEO/Young & Rubicam, s.r.o., a Madiaedge:cia Slovak Republic, s.r.o., zostáva víťazom," potvrdil dnes ÚVO.


ÚVO 28. augusta zaevidoval dve námietky od dvoch skupín firiem - uchádzačov v spomínanej súťaži. Pred podaním námietok nespokojní uchádzači podali žiadosť o nápravu u obstarávateľa, ktorý následne vydal negatívne stanovisko, a tak sa mohli obrátiť na ÚVO s námietkami. Obstarávateľ 24. augusta zamietol žiadosti o nápravu, ktoré podali neúspešní uchádzači v tomto tendri. Stalo sa tak po tom, ako MF 17. augusta evidovalo tri žiadosti o nápravu od dvoch účastníkov konania a o tri dni ďalšie dve žiadosti o nápravu od jedného účastníka. Obstarávateľ oznámil, že 22. augusta boli všetky žiadosti zamietnuté.


Niektoré reklamné agentúry, ktoré sa uchádzali o pozíciu zhotoviteľa v eurokampani, tvrdili, že tender nebol transparentný. Po dvoch neúspešných pokusoch, ktoré sa zrušili ešte pred rozhodnutím o víťazovi, bol spochybňovaný aj tretí tender. Protesty agentúr prišli deň po tom, ako 13. augusta porota vybrala víťaza tendra - agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia Slovak Republic.


Predchádzajúce verejné obstarávanie na eurokampaň muselo MF zrušiť 13. júla, a to na základe rozhodnutia ÚVO. Dôvodom bolo uznanie námietky proti kritériu tendra, v rámci ktorého sa mala posudzovať aktívna účasť uchádzačov na procese súťažného dialógu. V rovnaký deň MF vyhlásilo ostatný tender na infokampaň.


Prvý tender na eurokampaň zrušilo MF 9. mája 200 z dôvodu, že po zverejnení oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania MF zaregistrovalo početné signály od subjektov pôsobiacich na reklamnom a mediálnom trhu, ktoré svedčili o nejednoznačnej interpretácii stanovených kritérií na účasť subjektov vo verejnej súťaži.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
06. máj 2024 16:28