StoryEditor

Modernizácia úseku Bratislava - Trnava si vyžiadala 6 mld. Sk

06.12.2007, 13:20
Autor:
SITASITA

Osobná železničná doprava medzi Bratislavou a Trnavou bude po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác fungovať opäť podľa normálneho grafikonu. V týchto dňoch sa na 45-kilometrovom traťovom úseku konali posledné technické skúšky, zrekonštruovaný úsek tak bude spĺňať požiadavky Európskej únie (EÚ). Stavbu za takmer 6 mld. Sk realizovalo Združenie na modernizáciu trate Bratislava Rača - Trnava, vedené spoločnosťou Skanska DS, a.s. Modernizácia trate bola financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu ISPA (50 %) a Železníc Slovenskej republiky ako investora. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa Skupiny Skanska v SR Magdaléna Dobišová s tým, že na trati z Bratislavy do Piešťan boli súčasne opravované tri úseky. Jedným z nich bol traťový úsek Šenkvice - Cífer v dĺžke takmer 10 kilometrov a stanice Bratislava Rača, Sv. Jur, Pezinok, Šenkvice, Cífer a Trnava.
Rekonštruovaný úsek je súčasťou 5. železničného koridoru, na ktorom sa po celkovom ukončení modernizácie zvýši traťová rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu a zjednotí tak dopravný systém s pravidlami EÚ. Slovenská vetva 5. koridoru v dĺžke 545 kilometrov zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu, Košice až po Čiernu nad Tisou. Koridor prechádza šiestimi krajinami a siaha od Talianska až po Ukrajinu.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
11. máj 2024 10:31