Uviedol v nedeľnej diskusnej relácii Slovenskej televízie (STV) O 5 minút 12. "Ak by mi to jednoznačne vyplynulo z môjho vyhodnotenia, obrátim sa na ústavný súd," povedal prezident. K zákonu sa chce vyjadriť potom, keď ho dostane do rúk.
"Nesúhlasím s tými, ktorí hovoria, že je to protiústavný zákon," povedal Gašparovič, podľa ktorého je tento zákon v rozpore s dvoma článkami ústavy a nie s celou ústavou. "Jeden článok, ktorý umožňuje takéto rozhodnutie a druhý, ktorý dáva určitú brzdu, pokiaľ ide o osobné vlastníctvo," uviedol prezident. Podľa neho treba najprv vyriešiť tento spor. Myslí si však, že spoločný záujem pri výstavbe diaľnic je veľmi silný a verejný záujem, pokiaľ je to záujem všetkých, má prednosť pred súkromným vlastníctvom. "Niekoľko miliónov ľudí bude stáť proti niekoľkým občanom, ktorí by bránili tomu, aby sa Slovensko rozvíjalo," povedal Gašparovič, ktorý si ale myslí, že musí byť rešpektované ústavné vlastnícke právo aj týchto jednotlivcov. "Štát, vláda, sa musí pričiniť o to, aby boli spokojní a dostali adekvátne náhrady," povedal Gašparovič o odškodnení majiteľov pozemkov, na ktorých by sa mohli diaľnice stavať aj bez ich súhlasu.
"Poslanci Národnej rady sa rozhodli správne, keď schválili návrh tohto zákona a dúfajme, že nadobudne účinnosť po jeho podpísaní prezidentom, a budeme môcť začať konať," povedal o diskutovanom zákone ďalší hosť v relácii STV minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny. Podľa neho je návrh zákona v súlade s Ústavou SR. Ak by Ústavný súd rozhodol o tom, že tento zákon je protiústavný, vláda bude musieť pristúpiť k "variantu B". "Variant B znamená, že postup výstavby bude predĺžený o dva, tri roky," povedal minister Vážny.
Podľa opozičného poslanca za SDKÚ a exministra dopravy Pavla Prokopoviča je návrh zákona protiústavný. "Je to za hranou ústavnosti z dôvodu, že umožňuje stavať aj bez súhlasu vlastníka, bez ukončenia vyvlastnenia," povedal Prokopovič, podľa ktorého už minulá vláda, za ktorej pôsobil v ministerskom kresle, sa o takomto spôsobe získavania pozemkov vyjadrila ako o protiústavnom a odmietla ho. Prokopovič si myslí, že vláda má aj iné možnosti. Riešenie vidí vo výmene dotknutých pozemkov za náhradné pozemky, ktoré sú lukratívnejšie. Podľa Vážneho to však vzhľadom na rozsah takýchto pozemkov nie je možné. Pri výstavbe diaľnice D1 od Žiliny po Prešov je podľa Vážneho dotknutých až 6 tis. pozemkov, ktoré majú asi 40 tis. vlastníkov. "Nie je to jednoduché. V súčasnosti je režim nastavený tak, že keď z toho množstva vlastníkov bude jeden, čo bude robiť prieky, nepohneme sa ďalej. My práve tento režim chceme odstrániť," uviedol Vážny, ktorý si myslí, že ak nedôjde k výstavbe diaľnic, zo Slovenska sa stane o pár rokov krajina stojacich áut.