Marketingoví experti sa zhodujú, že konverzný marketing v roku 2012 exploduje. Cieľ je jasný – urobiť z čo najviac návštevníkov webu svojich zákazníkov. Konverzácia tomu môže výrazne napomôcť.
Poznať potreby svojich klientov nestačí a ani to, že poznáte ich nákupné správanie. Nestačí keď im vytvoríte luxusnú značku, dokonca ani to, keď si zaplatíte reklamu počas najsledovanejšej relácie v televízií. Dôležité je, aby ste pri nich boli vtedy, keď vás potrebujú.
Krásna žltá nálepka na webe oznamuje 70% zľavy. „Perfektné, pútavé – idem na to.“ „Hm, no a to platí na všetko?“ „A keď mám ako verný zákazník 10% zľavu na služby, aj tak mám nárok na zľavu?“ Podobné dilemy rieši aspoň raz za čas každý. Očami blúdi po okrajoch obrazovky a pátra po malých písmenách, ktoré by ho vedeli usmerniť. Ak svoju odpoveď nenájde alebo nemá trpezlivosť a ochotu hľadať, odchádza. Takto nejako sa rodia potenciálni-možno-že-si-spomenú zákazníci.
Na zvýšenie konverzie pritom stačí málo – nenápadné chatovacie okno, cez ktoré je firma pripravená odpovedať na otázky. Známy slovenský webhosting WebSupport s tým má veľmi dobré skúsenosti. „Denne odpovedáme na desiatky otázok. Väčšina ľudí nevie odhadnúť, aký typ webhostingu pre svoj web potrebuje,“ hovorí senior helpdesk operátorka Tatiana Nagyová. „Po zavedení chatovacieho okna nám stúpol počet objednávok za deň asi o 20 %,“ upresňuje výsledky konateľ WebSupportu Michal Truban. Vo WebSupporte využívajú osvedčený systém LiveChatoo. Tento špeciálny chatovací klient vás upozorní vždy, keď sa na webe objaví nový návštevník. No nielen to. Dokáže zobraziť, ktoré dokumenty si návštevník pozeral, ale aj zistiť, z ktorého mesta sa pripája. Operátorovi to dovoľuje lepšie položiť otázku, alebo mu poradiť vhodnejší produkt. Chatovacie okno sa dá ľahko prispôsobiť, aby ladilo dizajn-manuálom. Jednoduchá je aj jeho implementácia – pozostáva len s vloženia krátkeho skriptu do šablóny webu.
Chatovacieho klienta LiveChatoo môžete získať zadarmo k webhostingu od WebSupportu. Pridáme vám k nemu aj NiceReply, s ktorým získate spätnú väzbu na svoju e-mailovú komunikáciu.
StoryEditor
Poznáte svojich návštevníkov? Zistite, prečo otáľajú s nákupom
Aj v online obchode sa môžete návštevníkov opýtať, s čím im pomôžete
