Ako by ste krátko charakterizovali Zaklínača?
- Hlavný hrdina Geralt je členom Cechu zaklínačov. Sú profesionálnymi zabijakmi príšer a každý z nich prešiel procesom mutácie, dlhým tréningom v boji s mečom. Majú aj nadprirodzené schopnosti, zmysly, ovládajú mágiu. Dokážu si tiež vyrábať elixíry, ktoré sú pre normálnych ľudí jedovaté. Túlajú sa po zemi a žijú z peňazí, ktoré zarobia za zabíjanie monštier. Geral sa navyše zapletie do politického sprisahania...
Prečo ste sa rozhodli práve pre túto ságu od Adrzeja Sapkowského?
- Chceli sme vytvoriť hru pre "rodených" hráčov. Táto hra bude napriek mysterióznemu deju, netvorom a mágii veľmi reálna. Preto sme sa rozhodli pre svet, kde sú všetky tieto veci zahrnuté bez toho, aby čitateľ alebo hráč mal pocit, že ide o rozprávku. V Zaklínačovi sme sa preto nevyhýbali ani násiliu, erotike, neslušnému slovníku, alkoholu či elixírom, ktoré ničia organizmus podobne ako drogy.
Takýto príbeh je v Sapkowského ságe. Je zaujímavý, silný a originálny. Milióny fanúšikov v Európe ho zbožňujú, a to netreba podceňovať.
Je nevyhnutné najskôr si prečítať knižku?
- Dejovú líniu sme vytvorili tak, aby predstavila pre nezainteresovaného hráča dovtedy neznámy svet a pomohla mu pochopiť charakter Geralta. Chceli sme ponechať štýl príbehu, atmosféru, humor tak, aby sme nesklamali ani tých hráčov, ktorí si ságu neprečítali. Ale Sapkowského knihy rozhodne odporúčam, sú skvelé.
Je to skôr akčná alebo RPG hra?
- Je to jednoznačne RPG titul, napriek tomu, že obsahuje veľa akcie. Cieľom hry je rozpovedať veľký príbeh a umožniť hráčovi stotožniť sa s hlavnou postavou. Rôzne úlohy dopĺňajú dej o nové línie, takže nie je priamy. Dokážete v ňom rozvíjať charakter a vybrať si vlastnú cestu zdokonaľovania sa. Aj keď sú všetky RPG elementy v hre obsiahnuté, chceli sme do nej dostať aj pokročilý súbojový systém. Vyžaduje si to isté schopnosti, no je jednoduchý na ovládanie. Všetky súboje vyzerajú veľkolepo, sú v nich premietnuté stovky animácií uskutočnených na základe reálnych snímok profesionálnych bojovníkov.
V čom je odlišná od doterajších RPG titulov?
- Prináša moderný pohľad na žáner. Kombinuje perfektný príbeh, jeho vývoj, boj, unikátne charakteristiky postáv a vynikajúcu grafiku. Príbeh mixuje politiku s mysteriozitou Cechu zaklínačov a osobnými pohnútkami Geralta. Nevidieť hranicu medzi dobrom a zlom. Súboje sú veľmi reálne a dynamické, umožňujú vytvárať z nich sekvencie. Postava sa v hre vyvíja, pričom tento vývoj môže nabrať rôzne podoby a smery, takže aj keď ju budete hrať druhýkrát, môže byť úplne iná. No a už spomenutá grafika - naši 3D dizajnéri majú široké vedomosti o európskej histórii, ale aj o slovanskom umení. Aj to je výrazný posun oproti titulom vyrábaným napríklad v USA.
Bude možné vytvárať si vlastné scény, zbrane či svoj vlastný príbeh?
- Vytvárame vlastný toolset, ale ešte sme sa nerozhodli, či bude súčasťou hry.
A čo môžete povedať o HW požiadavkách?
- Ešte je stále príliš skoro na ich definitívne potvrdenie.