StoryEditor

Aj kamenné predajne majú svoje výhody

18.02.2008, 23:00

Dell koncom roka ohlásil príchod svojich systémov do Tesca -- na Slovensku i v časti Európy. Prečo ste sa rozhodli pre "kamenný predaj"? V akom časovom horizonte budú takto dostupné aj na Slovensku?
Zákazníci nám často hovorili, že si chcú sami určovať, kedy a kde si kúpia techniku. Myslíme si, že najlepšou stratégiou je predaj cez viaceré obchodné kanály. Príchod do Tesca sa plánuje neskôr počas roka 2008. (Poznámka redakcie: pri interview 31. januára D. Marmonti uviedol termín príchodu o mesiac až dva. Neskôr Dell odpoveď zmenil s tým, že kvôli rokovaniam ešte nemožno odhadnúť termín.)

V mnohých krajinách Dell funguje systémom priameho predaja, nie cez autorizovaných predajcov. Aké má tento model výhody?
Pri objednávaní o zákazníkovi hneď vieme, aké technológie preferuje, ako často nakupuje a poznáme jeho servisnú históriu. Tento typ informácií nám pomáha ušiť mu ponuku na mieru oveľa lepšie, než to dokážu predajcovia. Tí za kategórie "value added" sa však zase postarajú o hardvérovú integráciu či pribalia svoje špeciálne služby. Myslíme si, že kombináciou priameho a partnerského predaja sme schopní vyhovieť potrebám viacerých zákazníkov.

Dell poskytuje nadštandardnú servisnú podporu, no pri predaji cez Tesco bude dôležitá výsledná cena produktu. Budete poskytovať menej komfortný servis kvôli šetreniu nákladov?
Dell chce pokračovať v poskytovaní prémiových servisných modelov, pretože to naši zákazníci od nás očakávajú. Niektoré dohody s retailovými partnermi však nebudú obsahovať až taký vysoký stupeň servisnej podpory. Aj v prípade Tesca budú podmienky nastavené možnostiam predajného kanálu. Všetky detaily v súvislosti s predajom a servisom sa momentálne dohadujú s Tescom.

Vyžadujú korporátni klienti od vašich notebookov niečo špeciálne oproti bežnému spotrebiteľovi?
Áno. Stabilitu platformy, jednoduchosť inštalácie a údržby či -- možno prekvapivo -- aj prijateľnú spotrebu energie a efektívnosť chladenia.

Vývoj IT smeruje k jednoduchosti. Dospeje k tomu, že korporátny segment bude o pár rokov používať prakticky totožných tenkých klientov?
Trendom je jednoduchosť, ale nemožno čakať unifikáciu v štýle "jeden vyhovuje všetkým". Z tenkých klientov tu bude škála variantov od klienta pre call centrá po klienta pre mobilných pracovníkov.

Aké sú plány Dellu v súvislosti s investovaním vo svete?
Máme pobočky pravdepodobne vo väčšine krajín, na ktoré si človek dokáže spomenúť. Naďalej budeme investovať v regiónoch, kde vidíme potenciál rastu, dobrú pracovnú silu a správnu kooperáciu medzi vládou a priemyslom.

Ste spokojný s výsledkami novej továrne v Poľsku?
Oficiálne sme ju otvorili len v januári 2008. Prvé výsledky sú veľmi povzbudivé, novovyrobené produkty sú kvalitné a zatiaľ máme od našich zákazníkov len pozitívne ohlasy.

Kto je David A. Marmonti
David A. Marmonti vyštudoval marketing a biznisovú administráciu na University of Missouri v St. Louis. Šestnásť rokov pôsobil u operátora AT&T na pozíciách v oblasti predaja a marketingu korporátnych klientov. V Delli pracuje od roku 1998 na rôznych riadiacich pozíciách. V súčasnosti je prezidentom pre región EMEA (Európa, Blízky východ a Afrika).

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/new-wave, menuAlias = new-wave, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. december 2025 04:00