Možno sa vám stalo, že vám zazvonil telefón a na druhej strane bol pracovník banky, v ktorej máte otvorený účet. Predstavil sa ako váš osobný poradca a ponúkol vám niekoľko produktov, prostredníctvom ktorých by ste mohli lepšie zhodnotiť vaše úspory. Pred rokom, keď ste mali na účte o polovicu menej peňazí, vás, samozrejme, nikto z banky nekontaktoval. Neboli ste pre ňu zaujímavý. Banky sa zhodujú, že od určitého objemu úspor klientovi väčšinou nestačia bežné produkty a vtedy prechádzajú od pasívneho predaja k aktívnemu. Aj keď o tom otvorene nehovoria, telefón s osobným poradcom na druhom konci môžete očakávať vtedy, ak máte na účte aspoň 100-tisíc korún. "Prostredníctvom osobných finančných poradcov sami oslovujeme klientov, ktorí dokážu využiť a aj zaplatiť tento cielený systém starostlivosti o finančné potreby. Bonita klienta hrá, pochopiteľne, v tomto procese významnú úlohu," vysvetľuje Roman Začka, riaditeľ oddelenia vzťahov s verejnosťou Tatra banky. Ani 100-tisíc korún na účte vám však vo väčšine bánk nezabezpečí, aby ste získali špeciálne podmienky. "Špeciálne ceny sú určené pre klientov s úsporami rádovo od milióna korún," konštatuje Branislav Straka, člen Predstavenstva HVB Bank. Vtedy sa dostávate do spoločnosti privátnych klientov banky, máte k dispozícii oso...
Zostáva vám 85% na dočítanie.
