"Napriek tomu, že podnikateľské diskusie sa sústredili na globálnu konkurenciu a schopnosť dosahovať výsledky, podnikoví lídri si stále vo väčšej miere uvedomujú, že všetko závisí od správneho využitia ľudského potenciálu," uviedol Peter Cheese zo spoločnosti Accenture.
Podľa štúdie problémy, ktoré sa týkajú skvalitňovania pracovnej sily, obsadili až štyri spomedzi desiatich hlavných priorít, vrátane prvých dvoch. Najviac, až 35 percent respondentov, uviedlo ako najdôležitejšiu úlohu pritiahnutie a udržanie skúsených ľudí. Na 2. priečke sa umiestnila zmena organizačnej kultúry a postojov zamestnancov, ktorú považuje za najdôležitejšiu až 33 percent opýtaných. Z problematiky pracovnej sily sa v prvej desiatke ešte umiestnilo zlepšenie výkonnosti pracovnej sily s 28 percentami a rozvoj zamestnancov na schopných lídrov s 26 percentami.
Na popredných priečkach v agende topmanažérov sa umiestnila aj problematika získavania a udržiavania zákazníkov. Nasleduje agenda inovácií. Vývoj nových procesov a produktov s cieľom udržať si náskok pred konkurenciou je štvrtou najvyššou prioritou pre topmanažérov.
Ako informoval Marek Gešo zo spoločnosti Accenture, v rámci štúdie prebehli od októbra 2004 do januára 2005 rozhovory so 425 vrcholnými manažérmi z popredných organizácii v Severnej Amerike, Európe a Ázii. Jej cieľom bolo identifikovať a stanoviť priority v oblastiach riadenia, ktoré najviac znepokojujú vrcholných manažérov.
Čo trápi vrcholových manažérov (priority v %) | |
Pritiahnutie a udržanie skúsených zamestnancov | 35 |
Zmena organizačnej kultúry a postojov zamestnancov | 33 |
Získavanie nových zákazníkov | 32 |
Vývoj nových procesov a produktov s cieľom udržať si náskok pred konkurenciou | 29 |
Zvyšovanie lojality zákazníkov | 29 |
Riadenie rizika | 29 |
Zlepšovanie výkonnosti pracovnej sily | 28 |
Zvyšovanie akcionárskej hodnoty | 27 |
Flexibilnosť a prispôsobivosť rýchlo sa meniacim podmienkam na trhu | 26 |
Rozvoj zamestnancov na schopných lídrov | 26 |
Zdroj: Accenture |