StoryEditor

Firmy zakladajú reklamné blogy

22.01.2007, 23:00

Internetový blog sa ani poriadne nestačil dostať do povedomia verejnosti, a už prichádza niečo nové.
Označenie blog vzniklo skrátením slova weblog, čiže spojením slov web (internet) a log (denník, palubný denník). "Blog je médium na opísanie vlastného života podobne ako v denníku a názorov na často špecifické tematické skupiny," cituje Die Presse z definície blogu v internetovej encyklopédii Wikipedia.
Obrovský rozmach sa začal v roku 1996 vďaka službe Xanga, ktorá vlani registrovala 20 miliónov blogov. Medzičasom existuje celý rad foriem blogov, napríklad Artblog (umelci), Blawg (právnici), Linkblog (poukazy na internetové stránky), Phlog (foto-blog) a Vlog (videoblog).
A teraz sa na internete objavil nový fenomén. Prišiel zo Spojených štátov a volá sa Flog. Keďže populárne blogy sú považované za mienkotvorné platformy, majú veľký komerčný potenciál. Spoločnosti spočiatku skúšali blogerov nahovoriť na pozitívne vyjadrenia o ich produktoch, no neuspeli. Úplatkárstvo je totiž medzi blogermi považované za jedno z najhorších previnení.
Preto koncerny začali využívať techniku blogov vo svoj prospech, no s oveľa menšími úspechmi. Podľa Die Presse americká dcéra japonského koncernu Sony Computer Entertainment sa musela ospravedlniť, pretože v jednom z flogov využila rappera Charlieho Nicka na reklamu pre PlayStation. Wal-Mart zas "vybuchol", keď údajne priemerní Američania Laura a Jim vo flogu bez zábran lákali ľudí do zamestnania v reťazci.
Firmy sú ochotné platiť za hoci minimálnu zmienku produktu. Niektorí blogeri sa ponúkajú ako "produktoví manažéri" a pýtajú za jednu pochvalu aj päťsto dolárov, v prepočte 13 320 korún, píše Die Presse.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 07:46