StoryEditor

Letová prevádzka je O.K.

22.05.2007, 00:00
Autor:
SITASITA
Medzinárodný audit Európskej organizácie pre bezpečnosť letovej prevádzky nezistil žiadne závažné nedostatky v oblasti bezpečnosti riadenia v štátnom podniku Letové prevádzkové služby.

Informoval o tom minister dopravy po stretnutí s generálnym riaditeľom Eurocontrolu Victorom M. Aguadom, ktorý slová ministra potvrdil.
Zistené menšie nedostatky podľa Vážneho neohrozovali bezpečnosť riadenia letovej prevádzky a týkali sa najmä vyhodnocovania rizík pri zavádzaní zmien. Minister oznámil, že nevidí dôvod na odvolanie riaditeľa Letových prevádzkových služieb Romana Bíra. Audit sa konal na základe dohody ministerstva dopravy a letových dispečerov o podmienkach ukončenia ich štrajku koncom februára.
Združenie riadiacich letovej prevádzky zaujme stanovisko k výsledkom bezpečnostného auditu až po ich analýze a porovnaní s vyhláseniami ministra dopravy. Letoví dispečeri preto zatiaľ neodvolali štrajkovú pohotovosť. K prípadnému obnoveniu štrajku sa tiež nechceli vyjadriť.
"Potom dáme vyhlásenie," povedal hovorca združenia Pavel Bugár krátko nato, ako minister a generálny riaditeľ Eurocontrolu oznámili výsledky auditu. "Sme v štrajkovej pohotovosti. V pondelok poobede máme dostať do rúk oficiálnu správu o audite a keď ju zanalyzujeme, uvidíme, aké budú naše ďalšie kroky. Štyridsať strán prečítame dosť rýchlo a porovnáme s tým, čo bolo povedané na konci auditu. V priebehu tohto týždňa by sme dali nejaké vyhlásenie," informoval Bugár.
Podľa neho dispečeri nemajú pocit, že by ich štrajkové požiadavky na dodržiavanie bezpečnosti a odvolanie riaditeľa Letových prevádzkových služieb boli prehnané. Dennodenne totiž riadia lietadlá a najlepšie zo všetkých vedia, aká je to práca. Bugár uviedol, že ich vyhlásenia z februárového štrajku sú preto opodstatnené.
Šéf letových dispečerov Ľuboš Laurenčík, tvrdí, že "nikdy sme nechceli dokázať, že u nás je nebezpečné lietať. To by sme vlastne sami sebe robili medvediu službu, keby sme dokázali, že naša robota je nebezpečná. Chceli sme dokázať, že manažment podniku to nerobí tak, ako má, čo sa vlastne dokázalo. Pán minister povedal, že ak sa zistia nejaké nedostatky, tak nemá problém ho odvolať. A teraz povedal niečo úplne iné," dodal.
Bugár pripomenul, že Aguado medzi zistenými nedostatkami uviedol hodnotenie rizika pri zavádzaní zmien, čo bola tiež jedna z hlavných výhrad štrajkujúcich letových dispečerov. "To sa robilo len takým spôsobom, že sa to pripravilo na papieri a zaviedlo sa do praxe. Lenže medzi tým je ešte veľký proces, keď sa zmena musí odsimulovať a vycvičiť na ňu ľudí. Považujeme to za dosť vážny nedostatok, pretože takúto situáciu sme zažili v praxi pri zavádzaní niektorých nových systémov," vyhlásil Bugár.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
06. máj 2024 03:48