Nemecká automobilka Adam Opel, dcéra amerického koncernu General Motors, sa ani v minulom roku nepriblížila k ziskovosti. Naopak, jej minuloročná strata prekročila 400 miliónov eur (vyše 16 miliárd korún), kým v roku 2002 bola v sume 227 miliónov eur.
Šéf spoločnosti Carl-Peter Forster v súvislosti s reštrukturalizačným plánom, nazvaným Olympia, hovoril o tom, že ešte nepočíta so ziskom závodu. Rast stratovosti nesúvisí len so slabším odbytom automobilov v Nemecku a v západnej Európe, ale aj nedôslednosťou vo výrobnej a investičnej politike firmy. Neprejavila sa dostatočná vôľa po presadení úsporných opatrení a nesplnili sa ani ciele v investíciách, ktoré by priniesli na trh novú kvalitu. Preto medziročne mierne klesol aj obrat firmy, ktorý dosiahol vlani 14,7 miliardy eur.
Vedenie Opla tento rok vkladá veľké nádeje do novej Astry. Úspech nového modelu rozhodne o výsledku hospodárskeho roku 2004. Podľa odhadov predstaviteľov firmy k znižovaniu nákladov by mal prispieť aj nový model pracovného času. V základnom závode v Rüsselheime sa bude pracovať 30 hodín týždenne. Do konca tohto roka by sa tým mali znížiť mzdové výdavky o 30 až 40 miliónov eur. Informoval rakúsky denník Die Presse a agentúra DPA.
StoryEditor