Automobily zo Švédska vždy mali povesť solídnych áut, ktoré vydržia dlhé roky a bez väčších problémov zvládnu státisíce kilometrov. Pod tento imidž sa podpísala najmä automobilka Volvo, ktorá prvé auto vyrobila 14. apríla 1927.
Firma, ktorej meno v latinčine znamená "valím sa", vznikla už o dvanásť rokov skôr ako dcéra známeho výrobcu ložísk SFF. K životu ju prebudili dvaja inžinieri, ktorí sa v polovici 20. rokov rozhodli skonštruovať pôvodný švédsky automobil. Assar Gabrielsson a Gustaf Larson dostali aj výrobnú halu a už v júni 1926 prišiel na svet prvý prototyp.
Auto s označením ÖV4 však nebolo tým pravým pre drsnú severskú klímu. Najmä preto, že to bol kabriolet. Hoci dvojlitrový štvorvalec s výkonom 28 koní nebol veľmi silný, v lete 1927 sa objavilo prvé Volvo s uzatvorenou karosériou, typ PV4. Oboch typov sa za dva roky predalo necelých tisíc.
Nová automobilka sa definitívne presadila až na konci 20. rokov, keď prišiel šesťvalcový model PV651 s výkonom 55 koní a tento motor automobilka s úpravami používala až do konca 50. rokov.
Po 2. svetovej vojne Volvo slávilo úspechy s modelom PV444 amerického strihu, ktorého sa v rokoch 1944 až 1958 vyrobilo takmer 200-tisíc kusov. Nástupného modelu PV544 za ďalších sedem rokov vyrobilo takmer štvrť milióna exemplárov. Obidva typy sa úspešne predávali aj v USA. V zámorí bol úspešný tiež elegantný model P120 Amazon, ktorého sa za trinásť rokov (1957 až 1970) predalo vyše 660-tisíc kusov.
V polovici 60. rokov napokon prišlo auto, ktoré predznamenalo dizajn na ďalších takmer dvadsať rokov -- Volvo 144. Hranatý automobil síce nebol žiadnym zázrakom modernej techniky, no stal sa symbolom bezpečnosti.
Volvo prispelo nemalým dielom práve k bezpečnosti cestujúcich. Z jeho dielne pochádza napríklad trojbodový bezpečnostný pás (1958), detská poistka v zadných dverách (1966), trojbodové pásy vzadu (1967), bezpečnostné opierky hlavy (1968) či výstuhy dverí, ktoré chránia posádku pri bočnom náraze.
Vďaka tomu si Volvo rýchlo získalo povesť bezpečných automobilov. Paradoxne z rovnakého dôvodu o časť klientely prišlo. Nie všetci totiž chceli používať auto, ktoré sa stalo synonymom auta pre americkú gazdinku.
V 80. rokoch nastúpila éra hranatých škatúľ. Tie sa pre niekoho stali najškaredšími modelmi so značkou Volvo, no pre fanúšikov to boli najdokonalejšie autá, ktoré kedy továreň vyrobila. Po rade 700 prišlo v roku 1991 na trh Volvo 850, ktoré malo pod kapotou to najlepšie, čo firma mohla ponúknuť.
StoryEditor
Prvé Volvo bol kabriolet
Automobily zo Švédska vždy mali povesť solídnych áut, ktoré vydržia dlhé roky a bez väčších problémov zvládnu státisíce kilometrov. Pod tento imidž sa podpísala najmä automobilka Volvo, ktorá prvé auto vyrobila 14. apríla 1927.Firma, ktorej meno v latinčine znamená "valím sa", vznikla už o dvanásť rokov skôr ako dcéra známeho výrobcu ložísk SFF. K životu ju prebudili dvaja inžinieri, ktorí sa v polovici 20. rokov rozhodli skonštruovať pôvodný švédsky automobil. Assar Gabrielsson a Gustaf Larson dostali aj výrobnú halu a už v júni 1926 prišiel na svet prvý prototyp.