Anglické slovo "pod" v slovenskom preklade znamená v podstate škrupinu, obal alebo puzdro. No v spojení s jediným písmenkom v označení iPod znamená miliardový biznis. A tak si Apple, výrobca prístroja s týmto názvom, nárokuje na slovíčko "pod" výlučne pre seba.
Apple podľa Spiegel Online rozposiela listy všetkým výrobcom a internetovým firmám, ktoré v názve svojho produktu či služby používajú toto slovo. Medzi nimi je firma Chally Micro Solutions, ktorá ponúka stojan na iPod alebo mobilné telefóny pod názvom PodPod, výrobca softvéru myPodder, športový portál PodGolfFitness.com či spoločnosť Mach 5 Products, ktorá vyrába účtovnícke zariadenie Profit Pod.
Pritom mnohé výrazy ako "pod", "podcast" alebo "podcasting" sa už dávno vyskytujú v modernom slovníku. Napríklad redakcia slovníka americkej angličtiny New Oxford American Dictionary, ktorý je oficiálnou slovníkovou bibliou v USA, označila "podcast" za slovo roka 2005 a mieni ho v nasledujúcom vydaní uviesť ako nezávislý výraz.
No Apple je tvrdohlavý, píše Spiegel Online. Podľa spoločnosti slovko "pod" očividne mnohé firmy použili v úmysle vyťažiť z dobrého mena obchodnej značky Apple. A v tom môže mať Apple pravdu. Od senzačného nástupu iPodu sa počet firiem, ktoré objavili nový význam starého slova, vo svete prudko rozrástol.
No na druhej strane sa korene slova "podcasting" datujú do roku 2000, čiže rok pred uvedením prvého iPodu na trhu.
A tak sa na internetových diskusných fórach a medzi odborníkmi rozprúdili diskusie o tom, komu patria tieto slová a či vôbec niekomu patria. Právna stránka veci je nejasná a ak by sa Apple podarilo zaregistrovať si meno iba pre seba, znamenalo by to pre mnohých pohromu.
StoryEditor
Apple bojuje o slovo "pod"
Anglické slovo "pod" v slovenskom preklade znamená v podstate škrupinu, obal alebo puzdro. No v spojení s jediným písmenkom v označení iPod znamená miliardový biznis.