Asseco Slovakia, ktorá je držiteľom 51 percent akcií alternatívneho telekomunikačného operátora Slovanet, pokračuje v expanzii na slovenskom trhu. Po včerajšom prevzatí akcií českého Asseca, nad ktorým získala slovenská dcéra poľskej firmy kontrolu zvýšením svojich podielov v jeho firmách Berit a LCS, ohlásil novú dlhodobú stratégiu svojho rozvoja aj Slovanet.
Alternatívny telekomunikačný operátor spustí o dva týždne poskytovanie triple play služieb optického internetu, digitálnej televízie a pevného telefonovania a v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa chystá investovať do rozvoja svojho telekomunikačného biznisu 1,4 miliardy korún.
Partner pre malých hráčov
Väčšiu časť tejto sumy chce spoločnosť investovať do budovania infraštruktúry a akvizícií rozvíjaním programu partnerstva s lokálnymi poskytovateľmi pripojenia do internetu. Jeho cieľom je získať vo vybraných spoločnostiach poskytujúcich internetové pripojenie a disponujúcich pasívnou infraštruktúrou na báze optických a metalických riešení majoritný podiel.
"Sme presvedčení, že v čase, keď na Slovensku do podnikania v oblasti internetu vstúpili veľkí nadnárodní hráči, prichádza obdobie, keď samostatné podnikanie menších providerov prestáva byť reálne," hovorí výkonný riaditeľ Slovanetu Peter Máčaj.
Prvú akvizíciu chce spoločnosť ohlásiť o necelé dva týždne a v decembri sľubuje pokrytie viac ako 15-tisíc domácností v jednom z krajských miest. To, ktorá to bude firma, odmietla zverejniť. Zvyšnú časť investícií Slovanet vloží do rozvoja svojej infraštruktúry pre klientov z radov malých a stredných firiem a veľkých korporácií. "Naším cieľom je dosiahnuť do roku 2012 tržby na úrovni 1,6 miliardy korún, čo je približne 2,5-násobný rast oproti našim tohtoročným výsledkom," dodáva Máčaj.
Najvýraznejší nárast tržieb chce firma po uskutočnení plánovanej investície dosiahnuť pri zákazníkoch z radov domácností.
Vlastná sieť
Cieľom Slovanetu je pomocou vybudovanej vlastnej optickej siete na báze FTTH -- optika do budovy a metalických káblov v jednotlivých objektoch, poskytovať digitálnu IP televíziu s ponukou 40 TV kanálov, internet na báze optickej technológie s rýchlosťou 64 kilobitov za sekundu a služby pevného telefonovania. "Chceme byť čo najviac nezávislí od iných operátorov. Naším cieľom je, aby sa zákazníci Slovanetu v oblastiach, kde budeme mať vybudovanú vlastnú sieť, stali klientmi nových triple play služieb. Do konca budúceho roka plánujeme pokrývať našou sieťou viac ako 20 percent obyvateľov Slovenska vo väčších i menších mestách," vysvetľuje marketingový riaditeľ operátora Miroslav Bobošík.
Napriek tomu, že nové produkty Slovanetu majú byť podľa jeho manažmentu svojimi výhodnými cenami prístupné pre všetky slovenské domácnosti a konkurencieschopné v porovnaní s podobným službami firiem UPC i Satro, alternatívny operátor ich ceny zatiaľ nezverejnil.
Triple play od konkurencie
Uvedenie triple play služieb prostredníctvom vlastnej metropolitnej optickej siete v Bratislave pred niekoľkými dňami ohlásila aj telekomunikačná spoločnosť Swan. "Internet s rýchlosťou 30 kilobitov za sekundu, 30 televíznych programov a 120 voľných minút na miestne a medzimestské volania ponúkame za 980 korún mesačne," hovorí marketingový manažér Swanu Martin Holák. Služby triple play na Slovensku ako prví odštartovali telekomunikační operátori Orange a T-Com. Zatiaľ čo Orange počet svojich zákazníkov triple play služieb Orange Doma internetového pripojenia, digitálnej televízie a pevného telefonovania zatiaľ nezverejňuje, T-Com v súčasnosti eviduje podľa hovorkyne Slovak Telekomu Jany Burdovej viac ako sedemtisíc aktívnych používateľov svojej triple play služby Magio. "Triple play služby spoločnosti UPC v súčasnosti využíva viac ako päťtisíc zákazníkov," tvrdí hovorca UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kolár.
Hlavne v mestách
Najviac zákazníkov nových služieb sa T-Comu podarilo získať v Bratislave a Žiline. Naproti tomu Orange hlási ich rovnomerné rozvrstvenie vo všetkých mestách, kde danú službu poskytuje. Spomedzi jednotlivých služieb prejavujú zákazníci Orangea najväčší záujem o internet. Klientov T-Comu a UPC najväčšmi láka digitálna televízia.
Biznis internetových providerov sa so stále väčším počtom Slovákov pripojených na internet rozrastá. Zatiaľ čo v minulých rokoch boli motorom rastu telekomunikácií mobilné služby, dnes začína preberať prvé husle kombinácia internetu a telefonovania. A paradoxne nie mobilného. Ešte väčším prísľubom do budúcnosti je pre triple play operátorov digitálna televízia v ktorej sa vďaka stále sa zahusťujúcej štruktúre optických sietí môžeme dostať na prvé priečky krajín sledujúcich ju prostredníctvom pripojenia do internetu. Strategické kroky operátorov rozvíjajúcich svoje podnikanie do menších miest a pokles cien produktov sú dobrým znamením.
StoryEditor