Vedúci nemecký diskontný reťazec Aldi sa rozhodol preskúmať možnosť vstupu na rozrastajúce sa trhy v Českej republike a Poľsku. Vo svojom poslednom vydaní to uviedol nemecký odborný časopis Lebensmittelzeitung. Podľa magazínu, ktorý sa odvoláva na informácie od konkurenčných spoločností, uvažuje o vstupe na trh časť koncernu Aldi Nord. Nemecká spoločnosť sa zaujíma o právne podmienky pre stavby a o šance na trhu.
Doteraz sa zakladatelia koncernu, bratia Theo a Karl Albrechtovci, bývalému východnému bloku vyhýbali. Stagnujúci obrat v Nemecku, kde už bol reťazec Aldi donútený masívne znížiť ceny a viac investovať do reklamy, ale spoločnosť očividne núti viac sa poobzerať aj po nových trhoch, a to nielen na západe, ale aj práve vo východnom bloku. Pred niekoľkými dňami tak spoločnosť potvrdila otvorenie pobočiek vo Švajčiarsku.
Experti sa však domnievajú, že Aldi do Česka a Poľska prichádza neskoro. "Trh tu je už skutočne dobre obsadený," povedal nemeckému denníku Handelsblatt expert na maloobchod Thomass Roeb. V Česku sú na trhu zastúpené koncerny, ako je Tesco a Carrefour, z diskontov potom Rewe (supermarkety Penny) či Tengelmann (Plus). Svoje obchody tam pred rokom otvoril taktiež diskontný reťazec Lidl.
Aj v Poľsku je trh už silne obsadený. V 40-miliónovej krajine je v súčasnosti spolu už 1 247 diskontných predajní, ktoré prevádzkujú spoločnosti Biedronka, Plus, Lidl, Netto či Leader Price.
Diskontný reťazec Aldi, ktorý sa delí na Aldi Nord (sever) a Aldi Süd (juh), má v súčasnosti v Nemecku celkovo 3 600 predajní. Jeho ročný obrat za minulý rok sa odhaduje na 37 miliárd eur (v prepočte asi 54 660 miliárd Sk), presné čísla známe nie sú, firma svoje výsledky totiž nezverejňuje. Podľa prieskumu spoločnosti Dialego a Handelsblattu v Aldi nakupuje zhruba 50 percent Nemcov, takmer každý tretí opýtaný v ňom pritom nakupuje všetko, čo potrebuje.
StoryEditor
