Dôvodom je finančná kríza a stagnujúci trh s predajom áut. Automobilový priemysel, ktorý dlhodobo obsadzuje prvú priečku v rebríčku exportu, však momentálne vidí záchranu vo východných trhoch. "Musím povedať, že celková produktová paleta koncernu, naše nástroje, pokiaľ ide o to, ako pracujeme, s akou flexibilitou, nám dávajú dostatok možností, ako takýmto výkyvom, ku ktorým z času na čas dochádza, čeliť a ako sa s nimi vyrovnať. Samozrejme, stále existujú trhy, ktoré sú síce dnes tiež spomalené, no na druhej strane predsa len je tam určitý rast. Napríklad, keď sa pozrieme na prognózy Číny, tak ten nárast je tam stále dosť silný. Rovnako je tomu aj v Rusku,“ komentuje pre HN Bohdan Wojnar, člen Predstavenstva Volkswagen Slovakia.
Záchrana pre automobilky tak môže znamenať záchranu aj pre výrobcov jednotlivých dielcov. Avšak pokiaľ bude nepriaznivá situácia aj naďalej pokračovať, pre dodávateľov automobilových komponentov už čoskoro môže nastať patová situácia spojená s prepúšťaním zamestnancov. Tvrdý dosah finančnej krízy a stagnujúceho trhu v západnej Európe už pocítil aj ťahúni tohto sektora u nás, ako sú SAS Automotive Systems, Johnsons Controls či AVC Čadca.
| Prečítajte si aj: |
| Damoklov meč nad dodávateľmi Stagnujúci automobilový trh môže mať negatívny dosah aj na našich dodávateľov. Svoje prvé obete si nepriaznivá situácia vybrala už v susednom Česku. Spoločnosť Faurecia tu bola nútená zrušiť manufaktúru. Aj keď naše automobilky presviedčajú o čoraz pozitívnej situácii na trhu, HN sa podarilo zistiť, že niektorí dodávatelia registrujú mierne zníženie dopytu po ich výrobkoch. Ak bude nepriaznivá situácia na trhu s automobilmi aj naďalej pokračovať, niektoré z oslovených spoločnosti priznali prepúšťanie ľudí. Celý článok >> |
