Cenová vojna automobiliek, ktorá mala v USA za následok pokles ziskov týchto spoločností, si razí cestu aj do Európy.
Európske automobilky sa rovnako ako americké pokúšajú povzbudiť záujem o svoje modely početnými zľavami a bezplatnou inštaláciou niektorých doplnkov, napríklad klimatizácie.
Niektoré spoločnosti takýto vývoj situácie na trhu odmietajú. Napríklad prezident koncernu Renault Louis Schweitzer zásadne odmieta zatiahnutie Renaultu do tejto vojny a zľavy neplánuje. Tlak na ceny je najciteľnejší v Nemecku, kde sa cestou "amerického štýlu" vybral Opel. Ten ponúka finančné stimuly na nové autá, ktoré dokonca ešte ani nepredstavil na trhu. Túto politiku si automobilka osvojila po debakli konkurenčného Volkswagenu, ktorý bol koncom minulého roku sklamaný z predaja svojho nového Golfu. Opel tvrdí, že sa chce vyhnúť chybe konkurenta, ktorý podľa nich požadoval za Golf príliš vysokú cenu. Ani VW však nechce ceny znižovať.
StoryEditor