Holandská pivovarnícka skupina Heineken sa bude môcť rozrásť o legendárnu českú značku Krušovice. Akvizíciu "kráľovského pivovaru" včera schválil český Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže. Holanďania kúpia pivovar s ročnou výrobou milión hektolitrov od skupiny Radeberger Gruppe.
Heineken sa tak môže na českom trhu dostať na tretie miesto a na Slovensku si vďaka akvizícii udrží mierny náskok pred konkurenčnou korporáciou SABMiller. Obidve skupiny u nás predávajú české značky už aj dnes. Do portfólia Heinekenu patrí Starobrno, SABMiller u nás predáva značky Kozel, Pilsner Urquell, Gambrinus a Radegast.
K hospodárskym výsledkom, ktoré spoločnosť Heineken môže dosiahnuť akvizíciou, sa firma vyjadrí koncom mesiaca, povedal hovorca slovenskej pobočky Heinekenu Roman Krajniak.
Stredočeský pivovar minulý rok ukončil so ziskom viac ako 180 miliónov korún a na českom trhu predstavuje podiel takmer tri percentá. Generálny riaditeľ pivovaru Pavel Gregorič po spojení očakáva ďalší rozvoj firmy. Krušovice sa zameriavajú aj na export, ktorý predstavuje zhruba 30 percent.
Akvizícia môže posilniť základňu pivovaru a zamerať značku na trhy v strednej a vo východnej Európe. Na Slovensku sa Krušovice predávajú najmä na západnom Slovensku, no značka nepatrí medzi najpredávanejšie.
500-ročná história
Pivovar Krušovice patrí medzi najstaršie pivovary v Čechách a vznikol po roku 1517. Prvý písomný dokument o existencii pivovaru je z roku 1581, kedy bol pivovar ponúknutý cisárovi Rudolfovi II., ktorý ho o dva roky neskôr kúpil a pričlenil ku křivoklátskemu panstvu. Výroba piva bola zastavená 30-ročnou vojnou a následne obnovená.