StoryEditor

Vianoce sa začínajú. Budú drahšie

04.10.2010, 00:00
Babie leto sa v našich obchodoch opäť stretlo s vianočným tovarom. Sviatočné cukrovinky má už viac ako dva týždne v ponuke reťazec Kaufland a od dnes sa k nemu pripoja aj predajne Lidl.

Ostatní obchodníci vyložia vianočný tovar v nasledujúcich dňoch a týždňoch. "Ide, samozrejme, o tovar s dostatočnou lehotu spotreby. Tá je aj jedným z faktorov, ktorý rozhoduje o zaradení vianočného tovaru do predaja. Momentálne sa sústredíme na trvanlivé potraviny a, naopak, jedným z posledných tovarov budú napríklad čerstvé ryby či exotické ovocie,“ hovorí Martin Gärtner, vedúci úseku marketingu Kaufland Slovenska republika.       

Alkohol zdraží balíčky
Minulý týždeň začala s dodávkami vianočných cukroviniek do svojich predajní aj spoločnosť Billa, ktorá k nim plánuje od trinásteho októbra pridať aj ďalší tovar. Novinkou bude vernostná akcia so stavebnicami Lego. "Nemôžem posúdiť, čo bude hitom na celom trhu, ale u nás to budú hračky, darčekové kazety a novinkou bude fritéza, ktorej stačí na kilogram hranolčekov len lyžica oleja,“ povedal Jiří Králíček, operatívny riaditeľ siete Billa na Slovensku a dodáva, že za darčekové koše si v tomto roku budú musieť zákazníci priplatiť v dôsledku zvýšenia spotrebnej dane na alkohol.

O niečo neskôr, začiatkom novembra, príde s vianočnou ponukou sieť spotrebných družstiev Coop Jednota. Ako prvé vyložia jej pracovníci na pulty kozmetické kazety, hračky a ozdoby s vianočnou a mikulášskou tematikou. "Drahšie oproti minulému roku budú potraviny s už avizovaným zvyšovaním cien. Tie sa zvýšia najmä pri olejoch, múke, sortimente mliečnych produktoch a pri cukrovinkách, strukovinách, kakau, ovocí a zelenine,“ vraví Martin Katriak, podpredseda COOP Jednota Slovensko.

Šport zlacnie skôr
V špecializovaných obchodoch sa začnú nákupné sviatky o niečo neskôr. V predajnej sieti Exisport očakávajú začiatok predvianočných nákupov už v novembri, no skutočný nápor príde až začiatkom decembra a vyvrcholí týždeň pred Vianocami. Podľa marketingového manažéra Exisportu Karola Princza však dochádza k výpredajom čoraz skôr a niektorí predajcovia s nimi prichádzajú už v čase Vianoc. "Na túto skutočnosť reflektuje aj naša spoločnosť,“ podotkol Princz, ktorý na budúcoročnú jar očakáva pomalý nárast cien všetkých tovarových skupín. Dôvodom má byť hlavne zvyšovanie ceny práce u výrobcov športových potrieb a oblečenia. "Priestor na znižovanie cien je hlavne pri produktoch privátnych značiek predajcov,“ dodal Princz.

Menšie starosti s míňaním by mali mať tento rok fanúšikovia elektroniky, ktorá by si mala cenu udržať, alebo, naopak, zlacnieť. A to, samozrejme, pri starších modeloch. "Hitom tohtoročných Vianoc budú hlavne televízory s uhlopriečkou 32 a 42 palcov, nové herné konzoly s pohybovým ovládaním, 3D technológie a malé domáce spotrebiče,“ tvrdí Darina Ostrolucká, marketingová manažérka spoločnosti Electro World

 

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. december 2025 20:25