"Porsche malo vždy imidž športového auta bez ohľadu na životné prostredie. Konečne však prišli na to, čo zákazníci chcú. Myslím, že je to pre spoločnosť dobrý krok,“ povedal včera v malej ankete HN jeden z akreditovaných zahraničných automobilových novinárov. "Ako hybrid má určite budúcnosť, ide však aj o marketingový ťah. Doba sa zmenila a vnímať už iba značku nestačí,“ dodal aj ďalší novinár z Nemecka Michael. Väčšina súhlasí s trendom automobiliek vydať sa po zelenej v pravom slova zmysle, aj keď niektorí si neodpustili poznámku, že všade vidieť len cieľ znižovať emisie a akosi nikoho už nezaujíma výkon áut. Väčšinu zo sto noviniek sprístupní autosalón od zajtra aj verejnosti.
Jarná autošou, čo je synonymum pre túto exhibíciu vo švajčiarskej metropole, totiž včera konečne otvorila svoje brány. Na výstavisku Palexpo, strategicky umiestnenom hneď vedľa letiska, sa predstavuje sedemsto modelov, z toho sto svetových noviniek, medzi ktorými nechýbajú ani zástupcovia nášho "Detroitu“. Jedna z najväčších prehliadok na svete, ktorá sa kvôli kríze takmer neuskutočnila, sa niesla v znamení hybridov. Pre verejnosť bude 80. ročník ženevského autosalónu prístupný už od zajtra a potrvá do 14. marca. Usporiadatelia pritom očakávajú až 700-tisícovú účasť.
Zaostrené hlavne na facelift
Predseda predstavenstva Porsche, Michael Macht, pre HN potvrdil, že výroba nového Porsche Cayenne, ktoré je od svojho predchodcu ľahšie asi o 180 kilogramov a úspornejšie o štvrtinu, na Slovensku odštartovala už začiatkom tohto roku a "na trhy by sa malo dostať už o pár mesiacov. Jeho celkový podiel na trhu bude asi 15 percent,“ uviedol Macht s tým, že ide vôbec o prvý hybrid tejto luxusnej značky, ktorým reagujú na krízu a požiadavky trhu.
"S bratislavským závodom spolupracujeme už desať rokov najmä kvôli kvalite,“ uviedol Macht, čím odôvodnil to, že z našich pásov schádza iba karoséria vybavená interiérom, definitívne sa Porsche Cayenne s podvozkom spája až v Nemecku. Ak si ho však budú chcieť Slováci kúpiť, do vrecka siahnu hlbšie. "Jeho cena bude asi 78-tisíc eur,“ spresnil nám Macht.
Okrem toho, na jednej z najväčších exhibičných plôch predstavil Volkswagen aj omladený model rodinného Sharanu, ktorý je síce na trhu od deväťdesiatych rokov, ako však teraz uviedol, Sharan "je nový do poslednej skrutky“. Po inováciách či facelifte siahol aj jeho žilinský konkurent Kia Motors Slovakia. "Výrobu novej Kie Sportage odštartujeme koncom júna a Slováci si ju budú môcť kúpiť už v auguste,“ prezradil v Ženeve pre HN šéf tohto závodu In-Kyu Bae. Koľko za ňu zaplatíme, nám odmietol prezradiť, zavtipkoval však, že pôjde o "veľmi dobrú cenu“.
Naše Picasso boduje
Veľký úspech zožal podľa produktového manažéra Citroënu Thomasa d' Haussyho model Citroën C3 Picasso, ktorý sa exkluzívne vyrába iba na Slovensku, v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën. "Od konca minulého roka do začiatku tohto s C3 Picassom bodujeme. V segmente malých áut sme v Európe na prvom mieste,“ povedal pre HN d' Haussy s tým, že malé autá značky Citroën pokrývajú až desať percent európskeho trhu.
"Autá zo slovenského závodu sú teda pre koncern dôležité,“ zdôraznil. Citroën C3 Picasso sa síce v Trnave vyrába už rok, v súčasnosti je 'zostavený' z takzvanej mikrohybridnej technológie. Ako poznamenal d' Haussy, s úplným hybridom pri tomto modeli počítať nemôžeme. Už čoskoro však jeho koncernová súčasť Peugeot uvedie na trh nový elektrický model Peugeot iOn. "Jeho dojazd je 130 kilometrov a vyrábať ho budeme v spolupráci so spoločnosťou Mitsubishi,“ podotkol pre HN hovorca koncernu Marc Bocque.
Zelená je in
V týchto dňoch príde na Slovensko nový RAV4 a Toyota Auris, ktorého cena je zatiaľ stále utajená. "Začiatkom októbra sa na náš trh dostane aj hybridná Toyota Auris,“ podotkla hovorkyňa Toyoty Petra Tomová. Líder na našom trhu, Škoda Auto, práve včera, keď autosalón otvoril brány pre odbornú verejnosť, rozbehol predaj inovovaných Fabii a Roomsterov predstavených v Ženeve.
Okrem týchto "chuťoviek“, ktoré budú Slovákom čoskoro k dispozícii, na autosalóne dominovali napríklad aj zelené Ferrarri či nové koncepty Bentley, Bugatti, ako aj Lamborghini Hybrid.
Náklady na cestu hradila spoločnosť Volkswagen Slovakia
