StoryEditor

Tesco Stores konečne zavádza vernostné karty

09.09.2009, 00:00

Konkurencia nikdy nespí. Dvojnásobne to platí pri sortimente krátkodobej spotreby, kde sa boj o zákazníka zvádza každý deň. V polovici septembra spúšťa Tesco očakávaný projekt vernostných kariet, ktorý už dlhšie využívajú konkurenčné siete reťazcov.

Ostrý štart
Koncom júna 2008 spustilo Tesco vo vybraných prevádzkach v Košiciach a v Moldave nad Bodvou projekt vernostných kariet s názvom Tesco Clubcard. Projekt zaznamenal úspech, keď po roku hlásil vyše 110-tisíc členov. Po pilotnom testovaní prerastie tento regionálny experiment do celoslovenskej podoby. Pre Hospodárske noviny to potvrdil zdroj pracujúci na rozbehnutí tohto projektu. "Celý projekt sa začína nultým týždňom, ktorý odštartuje 14. septembra. V rámci neho budú v predajniach Tesco vydávané vernostné karty," uviedol nemenovaný zdroj. Vedenie Tesca odmieta hovoriť o konkrétnych termínoch spustenia projektu.
Vernostný program zaviedlo Tesco prvýkrát pred 14 rokmi vo Veľkej Británii, dnes ho realizuje v deviatich krajinách. Za každé minuté euro získava zákazník jeden bod, ktorý sa mu vo štvrťročnom vyúčtovaní premení na jeden cent. "Pri pilotnom testovaní bola medzi zákazníkov v poslednom štvrťročnom vyúčtovaní takýmto spôsobom rozdelená suma presahujúca 276-tisíc eur," informovala Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa Tesca. Podľa jej slov získavajú členovia klubu popri peňažných poukážkach v hodnote nazbieraných bodov aj bonusové zľavové kupóny na vybrané produkty.

Nič nové
Vernostné programy nie sú na Slovensku ničím novým. "Vernostný systém v našej skupine funguje už asi 14 rokov, spočiatku na úrovni jednotlivých predajní, od roku 2003 ako jednotný celoslovenský družstevný fenomén," prezradil Martin Katriak, podpredseda Predstavenstva COOP Jednota. Podľa jeho slov eviduje Jednota k dnešnému dňu viac ako 700-tisíc držiteľov vernostnej karty, ktorí po ročnom vyúčtovaní získavajú prémiu až do výšky dvoch percent z celoročného nákupu. "S naším systémom neustále pracujeme, určite pripravujeme ďalšie výhody pre držiteľov karty, o tých však budeme informovať vtedy, keď budú aktuálne. Boli by sme neradi, aby nám konkurencia niektorý z našich námetov prevzala," uzatvára Katriak.

Inšpirované zahraničím
V marci tohto roka zaviedla sieť supermarketov Billa vernostný program Billa Card, ktorý nahradil predchádzajúcu verziu Billa Clubu. Za kúpu vybraných produktov zbierajú zákazníci body, ktoré sú im v nasledujúcom mesiaci prepočítavané na peňažné zľavy. "V súčasnosti máme evidovaných 280 000 členov, každý člen však k svojej karte dostal ďalšie tri menšie kartičky na prívesok, a tým má možnosť zbierať body a uplatňovať zľavu celá rodina," uviedlo vo svojom stanovisku vedenie Billy. Programy slovenských reťazcov majú podobný princíp, ich inšpiráciu možno hľadať v zahraničí, kde majú takéto programy dlhoročnú tradíciu.
Vernostný program ma viacero výhod, tak na strane zákazníka, ako aj na strane predajcu. "Takéto programy môžu priaznivo pôsobiť na udržanie doterajšieho zákazníka, prirodzene zabraňujú tomu, aby ho odlákala konkurencia. Druhým rozmerom je prehľad predajcov o najobľúbenejších položkách a správaní zákazníka," hodnotí Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
11. november 2025 11:40