StoryEditor

Mobily už kúpime na webe

16.10.2009, 00:00

Už 22 percent klientov najväčšieho mobilného operátora Orange si necháva posielať faktúru za mesačný program do svojej e-mailovej schránky. "Takmer štvrtina našich zákazníkov využíva službu elektronickej faktúry a tento počet sa neustále zvyšuje," tvrdí hovorca Orangeu Slovensko Richard Fides. Ani konkurencia však nespí. "Zasielanie elektronickej faktúry spolu s bezplatným podrobným výpisom využíva v súčasnosti približne 20 percent našich zákazníkov," pridáva aj hovorca Telefóniky O2 Slovakia René Parák. A nárast počtu ľudí využívajúcich elektronickú faktúru potvrdzuje aj hovorca T-Mobilu Slovensko Andrej Gargulák.

Z predajní na web
Mobilní operátori prinášajúci ľuďom najaktuálnejšie novinky pri službách, ktoré môžu využiť spolu s príchodom technologicky vyspelejších mobilov na trh, čoraz viac využívajú flexibilitu svojich zákazníkov a ochotu učiť sa nové spôsoby komunikácie aj pri šetrení vlastných nákladov. A oveľa dôležitejšie pre nich je aj to, že vďaka čo najrýchlejšiemu prechodu ľudí z predajní na internet môžu ušetriť nemalú časť svojich nákladov.

Na rázny prechod z kamenných predajní na internet aj preto zavelili všetci traja hráči na slovenskom trhu mobilných operátorov. "Počet zákazníkov využívajúcich náš internetový obchod stále rastie. Až 50 percent klientov Orangeu dnes začína svoj nákupný proces na webe," vysvetľuje Richard Fides. Orange v súčasnosti eviduje denne už 30-tisíc unikátnych návštev svojho e-shopu.

Mesačné programy i platby
Od otvorenia internetového obchodu mobilného operátora T-Mobile u nás uplynuli iba dva mesiace. "Postupne sa s jeho možnosťami oboznamuje predpokladané množstvo zákazníkov. So súčasným stavom využívania nášho internetového obchodu sme spokojní a do konca roka predpokladáme jeho ďalší rast," hovorí Andrej Gargulák. Veľký zákaznícky portál sa chystá na webe spustiť Telefónica O2. "V súčasnosti si naši zákazníci v O2 eShope kupujú najčastejšie SIM karty s programom O2 Fér a dobíjajú si karty alebo uskutočňujú platby faktúr. Našim klientom v súčasnosti ponúkame viac ako 150 telefónov, čo sa určite premietne aj do ponuky nášho internetového obchodu," hovorí o pripravovaných novinách O2 René Parák.

Rovnako Orange eviduje v e-shope najväčší záujem zákazníkov o svoje Paušály snov. "V najbližších dňoch predstavíme na e-shope aj telefonickú linku, na ktorú budú môcť zákazníci zavolať pri akýchkoľvek nejasnostiach," prezrádza Fides. Nákup paušálov cez elektronický obchod sa snaží Orange podporiť aj zvýhodneniami, ako je napríklad odpustenie platby jedného mesačného paušálu.

Klienti internetového obchodu T-mobilu si na jeho stránkach najčastejšie podľa Garguláka kupujú kompletnú kombináciu telefónu a služieb pri predlžovaní svojej zmluvy. "Pri jednej návšteve si zakúpia akciový telefón podľa výberu i mesačný program," informuje hovorca T-Mobilu. Ponuku svojich paušálov na webe chce T-Mobile v najbližších týždňoch rozšíriť.

Hudba, hry a zvonenie
Nič zo zaujímavosti na internetových stránkach mobilných operátorov nestratili ani hry a zvonenie, ktoré patria naďalej k najzaujímavejšiemu internetovému obsahu, ktorí si zákazníci sťahujú do mobilov. "Naši zákazníci si najčastejšie sťahujú z nášho webu multimediálny obsah, najmä zvonenia, videozvonenia, volacie tóny a veľké množstvo hier pre mobilné telefóny," dodáva na záver Gargulák. Predaj hier a zvonení pritom mobilným operátorom prináša stále slušné peniaze a multimediálny obsah bude jednou z ďalších oblastí, z ktorej by mali ich príjmy v budúcnosti rásť.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. december 2025 00:55