Holandský maloobchodný reťazec Ahold v 3. kvartáli prekonal odhady analytikov. Čistý zisk spoločnosti, ktorá je tretím najväčším predajcom potravín na svete, za tri mesiace do konca septembra vzrástol totiž o 15 % na 257 miliónov eur z 223 miliónov eur v rovnakom období minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg pritom odhadovali, že jeho zisk naopak klesne na 209 miliónov eur. Dôvodom lepších výsledkov boli vyššie ceny potravín a stabilné marže.
Obrat Aholdu, ktorý na Slovensku vlastní sieť hypermarketov Hypernova, v Holandsku mu patrí sieť supermarketov Albert Heijn, ktorá je najväčším maloobchodným reťazcom v krajine, a 60 % svojich tržieb generuje v USA, v období júl-september stúpol o 2,9 % na 6,9 miliardy eur.
Odbyt reťazca v USA s vylúčením predaja palív v sledovanom období vzrástol o 4,5 %, zatiaľ čo trhy predpovedali, že sa zvýši len o 2 % po 1,2-% raste v predchádzajúcom 2. kvartáli.
Tržby spoločnosti v Holandsku tiež stúpli viac, ako predpovedali analytici, a to o 3 % namiesto o 2,4 %.
