StoryEditor

Česká cyklojednotka ide na Slovensko

24.11.2011, 23:00

Jeden z najväčších českých cykloreťazcov práve prichádza na Slovensko. Sieť predajní BikePoint.biz totiž plánuje prerásť český trh a zabojovať o slovenského zákazníka. "Ideme cestou akvizícií. Teda do našej siete zaraďujeme už existujúce predajne," vysvetľuje obchodnú stratégiu reťazca Radek Záhejský za spoločnosť. Predajne sieť zastrešuje jednotným marketingom, vernostným programom a systémom služieb pre zákazníkov. Cykloreťazec, ktorý na náš trh plánuje vstúpiť v polovici budúceho roka, zatiaľ konkrétnejšie detaily nezverejňuje. "V súčasnosti rokujem s prípadnými obchodnými partnermi," vysvetľuje Radek Záhejský. "Na Slovensku vidíme priestor asi pre sto pobočiek," dodáva.

Sieť má vyše 130 predajní v celej Českej republike, presadiť sa čoskoro plánuje i u našich severných susedov.

Trh sa trhá
Nový reťazec však vstupuje na pôdu, ktorá už dlhý čas prežíva skutočné zemetrasenie. Slovenský trh so športovými potrebami totiž takmer v pravidelných intervaloch zažíva nové zvraty. "Situácia športových predajní nie je jednoduchá. Je prirodzené, že niekto príde, či niekto odíde," opisuje stav na trhu Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

V nedávnej minulosti tak slovenský trh opustili relatívne významné športové siete ako Hotsteppers či Športpro. Naopak, vstup na náš trh len pred pár týždňami ohlásil napríklad francúzsky Decathlon.

Stabilne nastabilný
Expanzívnymi chúťkami sa však netaja ani už prítomné reťazce. "V najbližšej budúcnosti plánujem otvoriť sedem pobočiek," potvrdzuje pre HN Michal Andel, produktový manažér Alpine Pro Stores. Predovšetkým v Košiciach, Bratislave či vo Zvolene plánuje otvoriť minimálne päť pobočiek sieť Envy Sport. "Každý štvrťrok chceme otvoriť jednu-dve nové pobočky na Slovensku," podotýka Vladimír Suško, obchodný riaditeľ firmy EXIsport. "No svoju pozíciu chceme posilniť i v Poľsku," uzatvára.

Priestor na expanziu však športové reťazce nevidia len v kamenných pobočkách. Takmer do jedného svoje predajné kanály začínajú prispôsobovať aj e-ére. "Chceme posilniť predaj cez e-shop," podotýka Aneta Nováková, marketingová manažérka značky Envy Sport.
Svojou olympijskou kolekciou zas plánuje zaútočiť na zákazníkov reťazec Alpine Pro Stores.

Očakávanie zázrakov
Budúci vývoj na trhu si však konkrétne nikto odhadnúť netrúfa. Jasné je len jedno. Vianočné predaje a predovšetkým jarné mesiace roka 2012 budú zlomovým obdobím. Práve vtedy totiž viacerí hráči môžu zvážiť svoje ďalšie pôsobenie na našom trhu. "Situácia vďaka sviatkom bude stagnovať. Ďalší úbytok sietí nastane až po ukončení obdobia sezónnych výpredajov," predpokladá Aneta Nováková, marketingová manažérka značky Envy Sport.

A, samozrejme, i naopak. Príchod môžu ohlásiť i ďalšie zahraničné siete. "Aj keď sa trh javí ako pomerne saturovaný, stále je tu reálny potenciál mierneho rastu," dodáva Vladimír Suško. Tomáš Ferenčák

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. december 2025 22:18