V Trnave už jedna automobilka skrachovala. V čom by mala byť automobilová výroba PSA Peugeot Citroën iná, aby sa tak opäť nestalo? - Ide o dve neporovnateľné veci. Bankrot Trnavských automobilových závodov (TAZ) Trnava mal korene v histórii, keď im za socializmu nalinkovali stranícku úlohu prejsť na program AGRO a začať likvidáciu výroby úžitkových automobilov. Ešte v roku 1992 mi v TAZ ukazovali prototypy na vysokej technickej úrovni, ktoré vyvinuli v sedemdesiatych rokoch, no nerealizovali sa. Trnavské automobilové závody prešli všetkým možným, rôznymi druhmi výrob, vždy sa niečo iba prerábalo, ale teraz pri koncerne PSA Peugeot Citroën ide o cielenú investíciu s jasným zámerom postaviť prosperujúcu automobilku na zelenej lúke. Aj keď pri každej podnikateľskej činnosti jestvujú riziká, pevne verím, že táto investícia prežije aj výkyvy a otrasy na trhu. Priemyselníci často hovoria o hnedých parkoch, čiže využívaní hál a zariadení skrachovaných podnikov. Nemohli ste ich nejako zapojiť do tejto investície? - Pre tento projekt by sa bezprostredne určite nedali využiť. Už len preto, že priestorovo by sa do nijakého hnedého parku nová automobilka nevošla. Ale v Trnave sa nám darí riešiť aj otázku hnedých parkov. Práve na pôde TAZ vznikli dve životaschopné firmy nemeckého Manessmanna, Sachs a Boge, ktoré robia súčiastky, spojkový a gumokovový program pre automobilový priemysel. V najbližšom období tam bude pracovať 1 500 ľudí. A práve projekt PSA Peugeot Citroën dáva šancu na rozvoj výroby a lepšie využitie aj priestorov starých Trnavských automobilových závodov. Som rád, že nejdeme iba na zelenú lúku. |
StoryEditor