StoryEditor

Wellness reťazce mieria do menších miest

28.10.2011, 00:00

Slovensko začalo prežívať „wellness boom.“ Reťazce ponúkajúce produkty či služby v segmente zdravia a krásy totiž plánujú otvoriť desiatky svojich pobočiek po celom Slovensku. „Príčina je najmä finančná. Koncepty nastavili prijateľnú cenovú politiku a Slováci si tak ich služby už môžu dovoliť,“ vysvetľuje Jana Heřmánková, manažérka spoločnosti Profit system.

Malé a malebné
Kým v 90. rokoch vznikali len luxusné kliniky zdravého životného štýlu vo veľkých mestách, dnes wellness reťazce lákajú predovšetkým malé mestá, ktoré doteraz siete obchádzali, pričom kúpna sila obyvateľstva dorástla na úroveň, aby prevádzku uživila. Na menšie mestá si tak aktuálne brúsi zuby hneď niekoľko reťazcov zdravej životosprávy. „V roku 2012 plánujeme naše prevádzky dostať do každého okresného mesta,“ prezrádza pre HN Andrej Valentovič, slovenský riaditeľ siete Svet Zdravia. Sieť, ktorá ponúka poradenstvo v oblasti zdravej životosprávy, v starostlivosti o zdravie obyvateľov nebude dlho osamotená. Rovnakými plánmi sa totiž netají ani spoločnosť Update Slovakia, ponúkajúca zdravú výživu pod značkou Norbi Update. „Tento rok otvárame tri pobočky, chceme však byť v každom okresnom meste,“ podotýka Ivan Gallo za spoločnosť.

Zamestnanosť v regiónoch
Do tretice segment wellness a beauty mimo slovenských metropol plánuje „dobyť“ i známa sieť dietetických centier Natur House. „Prevádzky v menších mestách si veľmi rýchlo získavajú stálu klientelu,“ vysvetlil Jan Gonda za sieť. Navyše, podľa jeho slov, by sa na Slovensku malo uchytiť až 50 pobočiek. „Podľa našich skúseností v Česku možno otvoriť pobočku v každom okresnom meste. Podobne to bude i na Slovensku,“ vysvetľuje Jiří Krajča, partner České asociace franchisingu.

Veľkou výhodou malých miest sú totiž i minimálne náklady prevádzku i marketing pri rozbiehaní pobočky. Otvorenie si obyvatelia všimnú takmer okamžite. Navyše stále relatívne dobre v malých mestách funguje i systém odporúčaní, keď spokojný zákazník dokáže ľahko priviesť množstvo ďalších klientov.

Expanzia jednotlivých značiek prinesie desiatky pracovných príležitostí po celom Slovensku. Spravidla v každej prevádzke pracujú priemerne traja zamestnanci. Len v prípade reťazca Bodyconcet/Depilconcept, ktorý plánuje otvoriť asi 40 prevádzok, prácu nájde vyše 120 ľudí.

Noví hráči
Napriek rýchlej expanzii už existujúcich sietí sa počet hráčov na trhu neuzavrel. „Zahraničné reťazce si stále hľadajú nové možnosti,“ prezrádza Jana Heřmánková. Služby a produkty pre zdravú výživu sa chystá u nás ponúkať napríklad Dietplus. „V roku 2012 určite plánujeme rozšíriť naše centrá i na Slovensko,“ potvrdil reťazec pre HN.

No sieť nebude vôbec posledná. „Boom konceptov vidíme predovšetkým v naivnej predstave, že tento biznis zarobí milióny,“ uzatvára Martina Drtílková zo reťazca klínik Medical Beauty, ponúkajúcich komplexnú starostlivosť o telo.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. december 2025 22:01