Tarifný konflikt v Deutsche Bahn nadobudol podivné črty. I keď už bola dohoda na dosah, v krátkom čase môže dôjsť k novým štrajkom. Dôvodom je boj medzi tromi odbormi železníc: kým Transnet a GDBA sa so železnicami už dávno dohodli, odbory rušňovodičov GDL stále rokujú.
GDL rokovali minulý týždeň v piatok opäť so železnicami. Toto stretnutie bolo nutné, keďže GDL deň predtým nečakane odmietli odporúčanie sprostredkovateľov a nevylúčili nové štrajky. Odbory rušňovodičov s približne 35 tis. členmi čiastočne ochromili varovným štrajkom na začiatku marca železničnú dopravu. V pondelok odporučili sprostredkovatelia prijať dohovor Transnet a GDBA. Tieto odbory dohodli pre približne 160 tis. zamestnancov v roku 2003 dve jednorazové platby v hodnote 200 eur, od mája 2004 zvýšenie miezd o 3,2 % a vyrovnanie východných platov so západnými do roku 2006. Odporúčanie sprostredkovateľov však obsahovalo aj ďalšie rokovanie o zlepšení tarifnej štruktúry. GDL bojuje okrem iného za vyššie nočné príplatky a započítanie obdobia medzi jednotlivými nasadeniami do pracovného času. Tento kurz sa im vyplatil. V posledných troch mesiacoch GDL získal 1 500 nových členov a v súčasnosti zastupuje 15 tis. z celkovo 22 tis. rušňovodičov.
Ako poznamenala hovorkyňa GDL Gerda Seibertová, GDL vychádzali z toho, že pri rokovaniach získajú vedúce postavenie. Ostatné odbory neprikladali veľkú hodnotu požiadavkám rušňovodičov. Nemyslia však na to, že by prenechali vedúcu úlohu GDL.
Deutsche Bahn sú zdesené vývojom konfliktu. "Nemáme preto porozumenie," poznamenal hovorca železníc. Neexistuje iná cesta ako spolupráca všetkých troch odborov. Železnice majú dosť iných problémov. V personálnej doprave sú kritizované pre cenový systém a pokles počtu pasažierov.
StoryEditor