V dôsledku teroristických útokov na New York, vojny v Afganistane a Iraku, epidémie SARS a rastúcich cien ropy aerolínie za posledné tri roky dosiahli stratu 34 miliárd USD, tento rok zrejme skončia s mínusom päť miliárd dolárov. Medzinárodná asociácia leteckej dopravy (IATA) však predpokladá, že počet cestujúcich v budúcom roku vzrastie o päť až šesť percent.
Podľa ekonóma Briana Pearcea by spomalenie rastu svetovej ekonomiky, snaha Číny o zmiernenie rastu investícií a znižovanie daní v USA mohli ceny ropy opäť stlačiť. Ak by na budúci rok klesli priemerne na 35 USD za barel, aerolínie by mohli dosiahnuť čistý zisk 1,16 miliardy USD. Bol by to ich prvý zisk od roku 2000, keď zaznamenali zisk 3,7 miliardy USD. Ak však ceny ropy zotrvajú pri súčasnej úrovni 50 USD, aerolínie skončia znovu v strate, keďže náklady na palivo tvoria zhruba 18 percent z celkových prevádzkových nákladov. V roku 1998 ešte tieto náklady zaberali len desaťpercentný podiel.
Pearce predpokladá, že popularita osobnej leteckej prepravy bude ďalej rásť najmä vďaka rozmachu Ázie, a to vďaka rastúcej životnej úrovni strednej vrstvy mestského obyvateľstva v Číne. Objem svetovej leteckej prepravy vzrástol počas prvých deviatich mesiacov tohto roka o 17,7 percenta.
StoryEditor
Aerolínie ešte nevyhrali
Počet cestujúcich leteckých spoločností v roku 2005 vzrastie, avšak letecký priemysel vykáže vo všeobecnosti prvé zisky po piatich rokoch len v prípade, ak cena ropy klesne aspoň o 15 USD za barel.