StoryEditor

BMW chce byť v Ázii najlepší

04.03.2003, 23:00
Autor:
TASRTASR

Nemecký výrobca automobilov BMW si stanovil v Ázii ctižiadostivý cieľ: stať sa v tomto regióne jednotkou na trhu s luxusnými automobilmi. Ako povedal Michael Ganal, zodpovedný za predaj a marketing, hlavným trhom bude Čína. "Do roku 2008 chceme zdvojnásobiť predaj v Ázii približne na 150-tisíc vozidiel." Iba na čínskom trhu počíta analytická spoločnosť ING v Hongkongu s obrovským nárastom odbytu automobilov takmer o polovicu na 4,7 milióna kusov do roku 2004. Čína je najrýchlejšie rastúcim trhom na svete. Na to staví aj BMW. Základom na rast sú dobré výsledky za rok 2002, keď odbyt BMW v krajine stúpol vrátane novej značky Mini o 28 % na viac ako 78 500 predaných áut. Z toho pripadalo vyše 10-tisíc kusov na značku Mini. Podiel v segmente luxusných vozidiel, ktorý si definovala spoločnosť ako hlavný, vzrástol na 23 %. Minulý rok bolo BMW v Ázii jednotkou vo výrobe luxusných vozidiel.
Základom stratégie BMW je politika vysokých cien. "Cena určí imidž luxusného auta." Cieľovou skupinou BMW je rastúca stredná trieda, predovšetkým nová čínska podnikateľská trieda, ktorá rada ukazuje svoj blahobyt. Všetky ázijské dcérske spoločnosti BMW okrem indonézskej dcéry vykazujú čierne čísla. Prístup na trh v Ázii pre všetky modely dosiahne BMW podľa svojich predstaviteľov prostredníctvom nového sedmičkového radu. Ten je priamou konkurenciou nemeckého výrobcu Mercedes-Benz.
Súťaž v segmente luxusných vozidiel je už dlhší čas duelom dvoch nemeckých značiek Mercedes-Benz a BMW, a to nielen na čínskom trhu, ale aj na ostatných trhoch v Ázii. BMW je prvým výrobcom luxusných áut, ktorý začne v tomto roku so svojou vlastnou výrobou v Číne. Po Thajsku pôjde o druhú výrobňu skupiny BMW v Ázii.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. december 2024 07:16