(dokončenie zo s. 9)
O miesto sa obáva 6 000 zamestnancov Opelu, pretože výroba modelu Vectra sa presunula do škandinávskej továrne GM. Lepšie sa nevodí ani 28 400 pracovníkom talianskeho Fiatu, kde je podľa znalcov ohrozených 2 500 miest. Kríza zasiahla i prestížne značky Jaguar a Land Rover. Štyri britské továrne oboch dcér Fordu sú vyťažené len na 57 percent a podľa experta Ferdinanda Dudenhöffera je jedna továreň nadbytočná.
Krízovú situáciu zhoršuje aj fakt, že na hlavné trhy západonemeckých automobiliek sa tlačí ázijská konkurencia. Napríklad, Toyota od januára do konca augusta tohto roka medziročne zvýšila predaj o 19 percent na 86 500 vozidiel. Navyše nemeckí spotrebitelia sa čoraz viac odvracajú od tradičných značiek, ako VW, Audi či Mercedes, o čom svedčí podstatný pokles počtu novo registrovaných áut. Negatívnemu trendu zatiaľ odolávajú iba luxusné značky BMW a Porsche.
StoryEditor
