StoryEditor

Slovenské telekomunikácie už sú Slovak Telecom

Na ústredí a pobočkách Slovenských telekomunikácií odvčera visia tabule s novým logom a obchodným menom. Dominantný telekomunikačný operátor bude odteraz vystupovať pod názvom Slovak Telecom.
Na ústredí a pobočkách Slovenských telekomunikácií (ST) odvčera visia tabule s novým logom a obchodným menom. Dominantný telekomunikačný operátor bude odteraz vystupovať pod názvom Slovak Telecom. "Zmena firemnej identity vyjadruje príslušnosť Slovenského Telecomu k jeho majoritnému akcionárovi - spoločnosti Deutsche Telekom," povedal prezident spoločnosti Miroslav Majoroš. Aj keď podľa neho výmena neatraktívneho starého loga a identity za nové neprinesie okamžitú zmenu pohľadu zákazníkov, je znakom postupného zlepšovania procesov v spoločnosti.
Pri výmene trhového kabáta spoločnosť spolupracovala s poradenskou firmou Arthur D. Little a s reklamnou agentúrou Istropolitana D´Arcy. O výmene loga sa začalo hovoriť už v januári minulého roka. Prieskumy vtedy ukázali, že zákazníci vnímali značku Slovenské telekomunikácie a ich logo ako neatraktívne. Iniciatíva podľa viceprezidenta pre korporátnu komunikáciu Jána Kondáša vyšla paralelne zo strany ST aj ich nemeckého akcionára. Ten urobil ústupok, že nový názov nemusí mať na začiatku písmeno T, ako to vyžaduje pri väčšine svojich divízií, napríklad T-Mobile v Českej republike.
"Rebranding sme pripravovali v časovej tiesni, ale stihli sme to," povedal ďalej M. Majoroš. So zmenou obchodného mena súvisí aj zmena zhruba 2 200 vnútropodnikových procesov, napríklad vydávanie nových tlačív, hlavičkových papierov, faktúr, darčekových predmetov či zmena internetovej stránky.
Predstavitelia spoločnosti nechceli prezradiť, koľko peňazí stál rebranding a s ním spojená masívna mediálna kampaň. Ako však podotkol J. Kondáš, náklady na zmenu obchodného mena nepresiahli tie, ktoré na tieto účely vynaložil napríklad najväčší slovenský mobilný operátor Orange Slovensko. Zmenu firemného imidžu firma pokryla z vlastných zdrojov. Deutsche Telekom na ňu peniaze nevyčlenil.
Názvy základných a najpoužívanejších volacích programov zatiaľ najväčší poskytovateľ hlasovej služby v pevnej sieti neplánuje. Programy ako ST Standard, ST Maxi či ST Mini teda zrejme zostanú v pôvodnej podobe. Pripravuje sa však séria ďalších produktov. Zanikne však názov divízie ST Online zameranej na poskytovanie internetu. Používatelia sa však nemusia báť, že by v najbližšom čase zanikli aj takto pomenované domény.

Školy dostanú od Deutsche Telekomu počítače

Deutsche Telekom všetkým slovenským základným a stredným školám dodá 22-tisíc počítačov s pripojením na internet cez vysokorýchlostnú technológiu DSL za miliardu korún. "Bola to moja osobná iniciatíva," vyhlásil šéf rezortu dopravy Pavol Prokopovič. Podotkol, že ide skutočne o dar a počítače si Deutsche Telekom neodpíše z privatizačného záväzku. V čase privatizácie Slovenských telekomunikácií sa totiž zaviazal, že do konca minulého roka na Slovensku prostredníctvom ST preinvestuje miliardu eur. Aj keď sa tento nemecký koncern neskôr snažil tento záväzok znížiť, keďže ST nesplnili jeho očakávania v predpokladanom rozšírení liniek, dosiahol iba odloženie splatnosti dohodnutej investície.

Najznámejšie rebrandingy, ktoré sa uskutočnili na Slovensku
– Mobilný operátor Globtel je Orange Slovensko
– Farmaceutický výrobca Slovakofarma je Zentiva
– Slovenská poisťovňa je Allianz Slovenská poisťovňa
– Banka VÚB je VÚB Gruppo Intesa Bci
– Istrobanka je Dexia banka
– Slovenské telekomunikácie sú Slovak Telecom
Zdroj: NH
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. december 2025 03:21