StoryEditor

Špičkový nábytok za slovenské ceny

12.05.2006, 00:00
Súkromná firma Myotis z Kysuckého Nového Mesta, ktorá sa špecializuje na výrobu kancelárskeho nábytku, sa vypracovala medzi špičku v strednej Európe. V podnikom areáli má vlastný vývoj, kovovýrobu, skladové a administratívne priestory. Myotis vyrába nábytok s vysokou pridanou hodnotou a okrem priemyselných podnikov patria k jej odberateľom aj firmy, ktoré presadzujú vlastnú identitu pri zariaďovaní svojich kancelárií. Ponúka nábytok so širokým sortimentom a variabilitou, ktorý je porovnateľný s produkciou renomovaných európskych firiem, avšak za slovenské ceny.

Súkromná firma Myotis z Kysuckého Nového Mesta, ktorá sa špecializuje na výrobu kancelárskeho nábytku, sa vypracovala medzi špičku v strednej Európe. V podnikovom areáli má vlastný vývoj, kovovýrobu, skladové a administratívne priestory. Myotis vyrába nábytok s vysokou pridanou hodnotou a okrem priemyselných podnikov patria k odberateľom aj firmy, ktoré presadzujú vlastnú identitu pri zariaďovaní svojich kancelárií. Kysučania ponúkajú nábytok so širokým sortimentom a variabilitou, ktorý je porovnateľný s produkciou renomovaných európskych firiem, avšak za slovenské ceny. Veľkú časť produkcie Kysučania predávajú na Slovensku a v Česku.

Kancelársky nábytok bez podceňovania
Podľa majiteľa Myotisu Jaroslava Síleša firmy kupujú nábytok, ktorý dizajnom nepodporuje ich identitu, neuľahčí zamestnancom plnenie pracovných úloh, nezabezpečí prehľadné a ľahkoprístupné archivovanie dokumentov. Okrem toho zaberá zbytočne veľa podlahovej plochy, čím sa zvyšujú náklady -- napríklad pri vykurovaní nadmerných priestorov. Konkrétnym príkladom je kupovanie veľkých pracovných stolov, hoci podľa európskych noriem optimálna dĺžka pracovnej dosky je 120 centimetrov. Takto postupujú aj renomované medzinárodné firmy s najlepším imidžom.
"Na Slovensku mnohí manažéri mrhajú prostriedkami majiteľov firiem, " dodáva Jaroslav Síleš. Myotis v Kysuckom Novom Meste ako jediná nábytkárska firma na Slovensku má vlastnú kovovýrobu a môže ponúknuť napríklad moderné pracovné stoly za výhodné ceny; pracovný stôl stojí 3--tisíc korún. Za podobný výrobok zaplatíte v Rakúsku alebo v Nemecku 15- až 20--tisíc korún.
"Manažéri v niektorých slovenských firmách odmietajú s nami komunikovať. Práve oni nám môžu poskytnúť komplexné informácie o firme, jej organizačnej štruktúre, spôsobe komunikácie, organizácii rokovaní, seminárov alebo školení, čo je dôležité pri správnom a modernom zriaďovaní kancelárií. V lepšom prípade poveria nakupovaním nábytku vedúcich oddelení, ktorí oslovujú stolárske regionálne firmy, pričom ich cenovo porovnávajú s renovovanými firmami. Je to nesprávny postoj. Snažíme sa preto kontaktovať so zodpovedným manažérom a vysvetlíme mu, že aj v zariaďovaní kancelárií sú konkrétne kritériá, ktoré umožňujú rýchle reakcie na prípadné zmeny. Je to flexibilita, variabilita a mobilita," zdôraznil Jaroslav Síleš.
Sú však aj podniky, kde výberu a zariaďovaniu kancelárií venujú náležitú pozornosť. Firma Myotis dobre spolupracuje s podnikmi, ako je INA v Kysuckom Novom Meste, GTS Slovakia, Ingstav v Šali alebo Ingsteel v Bratislave. V Česku sú to firmy Schwan Cosmetic v Českom Krumlove alebo Edscha Bohemia v Kamenici nad Lipou. Vybaveniu kancelárií dobrým nábytkom sa málo venujú aj v štátnych organizáciách na Slovensku. Zvyčajne tým poveria ľudí, ktorí nemajú ani základné informácie o trendoch v brandži a podobne je to i v komisiách, ktoré rozhodujú o nákupe kancelárskeho nábytku. Je preto potrebné, aby tam boli odborníci, ktorí budú rozhodovať na základe serióznych informácií o súčasných trendoch v zariaďovaní kancelárií. Môžu byť napríklad z univerzít alebo so Zväzu spracovateľov dreva.

Myotis sa neobáva konkurencie
Na domácom trhu je Myotis jediná špecializovaná firma na výrobu kancelárskeho nábytku. Má náskok v sortimente nábytku, jeho technickej vyspelosti, uplatňovaní vysokokvalitných materiálov a nadčasových myšlienok zhmotnených vo výrobkoch. Pri dizajne sa riadi zásadou, že každý produkt je výrazovo rovnako dôležitý a odlíšiteľný od konkurencie. " Naša konkurencia nedisponuje výrobkami, ako sú systémové montovateľné priečky, nerešpektuje trend využívania stien a paravánov, ale ako nábytku s vysokou estetickou a organizačnou funkciou pracovísk. Nevyrába, len nakupuje za vysoké ceny, a to mechanicky alebo elektricky výškovo nastaviteľné pracovné a rokovacie stoly. Podľa našich informácií nik nepoužíva špeciálne druhy mobilného nábytku, ktorý by nahradil klasický kontajner Caddy, Pick Up a podobne. Súčasné projektovanie kancelárií zohľadňuje aj zmeny v podnikoch, prechod na tímovú prácu a spoločné využívanie pracovísk. Vytvárajú sa nové zóny na komunikáciu, čo je trend v západnej Európe. Tam sa investori obracajú na renomovaných výrobcov kancelárskeho nábytku, ktorí poskytujú aj servis, čím si ušetria peniaze na architektonické služby. Zachytili sme tento trend, sme pružní i v marketingu, čím sa výrazne líšime od domácej i zahraničnej konkurencie," dodal Jaroslav Síleš.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
06. máj 2024 01:56